Gå til innhold

Ny bærbar fra Coop!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker som en ålreit maskin, men skjermoppløsningen synes jeg er for dårlig. SXGA burde være et minimum i dag. Maskinen har også kun 64mb skjermkort minne, men dette er et mye bedre skjermkort enn intel extreme kortene mange maskiner har..... lurer litt på harddisk hastigheten..... men følelsen sier den er på 4200rpm........

Lenke til kommentar

Det kom en reklame-brosjyre i posten fra Coop Prix i dag. Det sto vel noe sånt som fire sider om denne PCen. Hvis du ikke har fått denne i posten, så kan du sikkert gå innom nærmeste Prix-butikk for å få tak i denne.

 

Det sto om alt fra spesifikasjoner til bruksområder i brosjyren.

Lenke til kommentar
Den Coop maskinen ser veldig bra ut, en ting jeg lurer på er om det Radeon kortet som er Radeon 6050 Pro(64MB) mobility er bedre enn et radeon 9700 Pro 128MB Mobility?

Hva mener du med Pro som i Ati MR9700 pro?

Jeg har testet 3 CL56 og 2 av disse skal i følge produsenten i dette tilfelle Whitebox og Zepto være Pro. Jeg har også som du ser CL56 PRO, men det står ingenting om at skjermkortet er Pro og det kjører med AKKURAT samme hastighet som de to andre CL56. Altså:

 

391 MHz GPU

202 Mhz Minne

Lenke til kommentar
  Harddisken er en 4200 rpm ja, i følge testen på dinside

 

Øystein

 

Nei. Sitter på en sånn maskin nå og harddisken er en 5400 RPM samsung disk.

 

Ellers skjønner jeg ikke helt folk sier xga er "for dårlig", og "kan ikke selge pcer med XGA i 2005" etc. Det er jo mer eller mindre en smakssak, for meg er 1024x768 på 15" laptops perfekt. Vet om folk som kjører 1024x768 på 19" CRTer, og tror neppe de ville likt noen SXGA+ laptops :p

Lenke til kommentar

Denne maskinen syns jeg absolutt kan anbefales, det eneste som trekker litt ned etter 1 dags bruk er at viften aldri stopper. Selv når maskinen er idle over lengre tid er det en liten susing, men det er ikke akkurat veldig plagsomt.

 

Eneste spillet jeg har prøvd den med er Wow, og det kjører den bedre enn min stasjonære ihvertfall (xp3000, gf4 ti4400).

Endret av Cordell
Lenke til kommentar
Den Coop maskinen ser veldig bra ut, en ting jeg lurer på er om det Radeon kortet som er Radeon 6050 Pro(64MB) mobility er bedre enn et radeon 9700 Pro 128MB Mobility?

Hva mener du med Pro som i Ati MR9700 pro?

Jeg har testet 3 CL56 og 2 av disse skal i følge produsenten i dette tilfelle Whitebox og Zepto være Pro. Jeg har også som du ser CL56 PRO, men det står ingenting om at skjermkortet er Pro og det kjører med AKKURAT samme hastighet som de to andre CL56. Altså:

 

391 MHz GPU

202 Mhz Minne

Mobility Radeon 9700 Pro finnes ikke..

Lenke til kommentar
Hva mener du med Pro som i Ati MR9700 pro?

 

Eh? :roll: Hva mener du? Er det så vanskeligt å se hva jeg sikter til? :dontgetit: Den Coop maskinen har et ATI RADEON Mobility 9650, 64MB, skjermkort. Så spør jeg om det er den store forskjellen mellom dette kortet og et ATI RADEON Mobility 9700Pro 128MB? ;)

 

EDIT: Og ja jeg beklager så mye at jeg skrev 9650 Pro, dumme meg. :blush:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Denne maskinen syns jeg absolutt kan anbefales, det eneste som trekker litt ned etter 1 dags bruk er at viften aldri stopper. Selv når maskinen er idle over lengre tid er det en liten susing, men det er ikke akkurat veldig plagsomt.

Jeg var også på Coop og kjøpte meg bærbar i dag. Vifta på min står stort sett stille. Det eneste jeg har merket er at den går noen sekunder under booting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...