Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...

SGE7000

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79
Skrevet

Har jo denne også:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det flere enn meg som alltid må stemme den tykke e-strengen litt lavt når man spiller i drop-d for at det skal høres "riktig" ut?

Skrevet

Øøøøøh. Tenker du på at du må stemme e-strengen lavere enn D, f.eks til C#?

Siden hele konseptet med Drop-D er at E-strengen skal stemmes en tone ned, altså til D? (slik at stemmingen er DADGBE)

Skrevet

Bruker gjerne øret jeg også. Bruker jeg stemmer høres det ikke helt "riktig" ut som Defo sier. Litt småsurt rett og slett. Men går ikke så langt som en C# nei, bare bittelitt lavere enn D'en jeg får vist tuneren.

Skrevet

I drop D spiller man gjerne med et litt hardt og aggressivt anslag, mens når man stemmer gitaren er det vanlig med et løst/moderat anslag eller plukk. Siden pitchen er avhengig av anslaget (spesielt når strengen er slapp som den gjerne er når man stemmer ned) er derfor ganske vanlig å stemme den litt lavere enn den "perfekte" D'en på tuneren.

Skrevet

Noen som har tabs på ...vanskelig å forklare, men klassiske utrykk av følelser på gitar? Tenker da på ting som den klassiske uæææ uææ uææ.... som man finner 4.55 inn i filmen her spilt av Josh Homme i et intervju: http://www.youtube.com/watch?v=uaV5ItkeVck

Noen flere slike ting? Ting som passer til å være glad, trist, skuffet osv...

Takk på forhånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...