tom waits for alice Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Skader jeg telecasteren min på noen måte om jeg stemmer den i g-a#-g-a#-d-g ? Stem den i E-G-E-G-H-E og sett på capo på tredje bånd i stedet. Det enkleste er ofte det beste. At jeg ikke tenkte på det... Geir
Øyvind Skogseide Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Hei. Fikk en JCM 900 i hus i dag, men har eit stort problem. Når eg skrur på ampen, og sett standby av, så går BEGGE output valve sikringene. Har skrudd ut sikringene og de er HELT i orden, pluss at viss jeg trykker mot mode - bryteren bakpå ampen, så funker ampen og begge fail lysa skrus av. Noen ideer om hvordan jeg kan fikse dette?
KimNK Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 La ampen stå i standby 4-5min og ta ein kikk på røra at dei glødar som dei skal.
Øyvind Skogseide Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 røyra glødar rødt, men ikkje blått før eg trykker svakt mot mode bryteren. Virker som dårlig kontakt eller noe.
KimNK Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Har den vore shippa med posten el? Kan hende den treng litt BIAS trimming.
Øyvind Skogseide Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 har ikke vert i posten. Kjørte den i bil.
KimNK Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Langt? Med dårleg fjæring? Hvis den har fått seg ein shaky køyretur og kanskje ein dunk eller to kan det påverke BIAS. Uansett så kan det antagelegvis ikkje fiksast med hammar og spiker. Sikkert berre ein liten filleting, men du burde sikkert la nokon som kan sakene sine ta ein titt.
Marius Fjeld Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Å la noen som kan sakene sine gjøre ting goes without saying når det gjelder musikkinstrumenter, imo.
SGE7000 Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Skrevet 30. januar 2009 Nja, det er jo veldig mye man kan lære seg å gjøre selv, gjennom å prøve og feile. Derimot, er jeg enig når det gjelder ting som kan ta skade av at man feiler.
Marius Fjeld Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 Jeg har jo prøvet og feilet endel med strengeskifting o.l, men ting som kan potensielt ødelegge halsen eller noe sånt overlater jeg til proffer.
Øyvind Skogseide Skrevet 30. januar 2009 Skrevet 30. januar 2009 (endret) La opp klipp av problemet med forsterkern. http://dump.no/files/1717f8a4cf51/MOV03260.MPG Ved nermere studering, (skrudde ut toppen å så.) Ser jeg at strømintaket er knekt. Noen ideer om hvor jeg kan kjøpe ny? WOHO! Fiksa det var bare å rette litt på den knekte strømkontakten. Takk for tips KimNK Endret 30. januar 2009 av LokarN
Krillekongen Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Når jeg skal bruke både wahwah og et effektbrett, hvilken rekkefølge kobler jeg de i? Først inn i brettet, så wahwah, så forsterker?
SGE7000 Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Skrevet 31. januar 2009 De fleste anbefaler vel å ha wahwah-en før andre effekter. Min wah har i alle fall en lei uvane av å ha en enorm innvirkning på volumet hvis jeg setter den sist. Øredøvende volum når den er inntrykt, og veldig lavt volum når den knapt er aktiv.
lille-hl Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 (endret) Morn! Jeg lurer på om det er noen som har merket når på året gitarutstyr er billigst, og når er det mest på bruktmarkedet? Hvis noen skjønner tankegangen min Konf i april, og vil helst slippe å kjøpe det jeg vil ha, for så en måned senere finne ut at jeg kan få det noen tusenlapper billigere... Snakker først og fremst om gitarforsterkere... Jeg tror ikke jeg er den enste som lurer på dette, har ikke fulgt med på bruktmarkedet så lenge, og trenger hjelp av noen med erfaring... Takker for svar! Endret 31. januar 2009 av lille-hl
raid2 Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har inntrykket av at instrumenter og utstyr er blant de tingene som er like dyre jevnt over hele året Men det vil være logisk å tenke at folk selger ting billigere på sommeren, fordi de vil kvitte seg med det raskt for å få råd til båt eller noe. Eventuelt motsatt. Alle vil ha en gitar til regnværsdagene på sommeren Når det gjelder butikker, så er det jo vanskelig å si. Det kan jo hende noen har salg rundt påske eller 17 Mai
Marius Fjeld Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Pleier å være salg på ting rundt juletider. Julekalendere og sånt.
Bonzoor Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Det er vel billigst ved juletider (hvis det er billigere i det hele tatt), spesielt nå i finanskrisa og sånn.
KimNK Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Bruktmarkedet er best når økonomien er god og dollaren er lav. Mao. ikkje akkurat no. Folk selger ikkje gitaren sin for å kjøpe båt, men for å kjøpe ny gitar. Når dollaren er lav og folk har god råd sirkulerar det mykje inn i landet frå eBay ol. og folk byttar ut ting høgfrekvent.
Khalifen Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Men man kan fortsatt gjøre et kupp, sålenge man holder seg unna annonser som dette ... Men som Kim sier, så vil det nok komme inn mer når/hvis dollaren synker til et nivå vi gitarister foretrekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå