Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Brannmur i Motorola SB5100E fra UPC?


Anbefalte innlegg

Sliter med å logge oss på WoW hos en kompis, og i følge faq'en til blizzard.com kan det skyldes at en brannmus blokker port 3724. Han har ingen software-brannmur for øyeblikket, og vi regner med at det er en innebygget i modemet. Lurer derfor på om det er noen som har hatt et lignnende problem og om noen vet hvordan vi åpner nevnte port.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan åpner vi da disse portene? Windows-brannmur er av, ingen annen software-brannmur er på og du sier det ikke er brannmur i modemet (noe jeg forsåvidt ikke fant noe om da jeg søkte heller, så dermed sier vi du har rett). Men dersom det ikke er noen brannmur, er det vel strengt tatt heller ikke behov for å åpne noen porter da ingen porter blokkeres (gjør de vel)?

 

Dvs. at det er tvilsomt at portene er problemet.

 

Det som skjer, er at han skriver inn bruker/pass, trykker connect, "connect"-vinduet popper opp og så skjer det absolutt ingenting uansett hvor lenge han venter.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

1. Click on the Start button.

2. Right click on My Network Places.

3. Select Properties from the list.

4. Right click on the icon for your Internet connection.

5. Select Properties from the list.

6. Click on the Advanced tab.

7. Click on the Settings button.

8. Click on the Add Button.

9. Type in WoW as the Description of service.

10. Type in your computer's name or IP address in the field provided.

11. Type in 3724 as the External Port number.

12. Type in 3724 as the Internal Port nuber.

13. Make sure TCP is selected

Lenke til kommentar
Windows-brannmur er av

...har prøvd det ja...

 

edit: tingen er forresten slik at for å komme på nett er vi visst nødt til å ha en bro mellom nettverkskort og 1394-nettverkskort (spør meg ikke hvorfor). Når vi har dette, er det umulig å konfigurere Windows-brannmur, dette var først mulig når vi slo den av. Kan det være noen brannmur i den andre greien da?

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

hvis du har norton antivirus 2005 så er det innebygd firewall, den hindrer meg når jeg skal koble opp til internet med nye programmer så du burdte kanskje sjekke den også hvis du har den.

 

Jeg har upc selv og ingen av portene er lukket på min linje, har ikke rørt noe heller.

 

Du kan jo prøve et annet program som krever internet og hvor du kan innstille port inni programmet med de portene som du har problemer med. så får du sjekket om de virker eller ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...