Gå til innhold

Avspilling i Windows Media Player

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke veldig god i data og heller ikke veldig tålmodig :)

Stadig vekk får jeg ikke frem bilde på Media Player. Hører lyd, men ikke noe bilde.

Jeg tror dette kan skyldes at jeg har BearShare installert, hvor det også er en medieavspiller.

Av og til får jeg bilde, av og til ikke. Veldig irriterende iallefall!

Vet noen hvordan jeg stiller inn slik at Media Player alltid fungerer??

Hilsen Dekanus

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at du ikke får bilde, men lyd, kan komme av at du ikke har installert rette codec's.

Last ned f.eks K-Lite Codec Pack hvis du vil ha en pakke, med de fleste codecs.

Selv bruker jeg VLC Media Player (VideoLAN) til alle mine filmer, bedre grafikk og lyd enn WMP syns jeg.

K-Lite Codec Pack kan du finne ved et kjapt søk på google :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg får bilde av og til, så jeg tror jeg har det jeg trenger i så måte. Problemet er at jeg kun får bilde "annen hver dag". De andre gangene hører jeg bare lyd og ikke bilde. Skjønner lite av dette... Jeg kan ofte spille av filmen i BearShare-medieavspilleren. Tror det må være et prioriteringsproblem, altså at arbeidsfordelingen mellom avspillerne endrer seg slik at jeg av og til nektes å se bilder i Win MP. Noen ideér for hva jeg kan stille på?

Hilsen Dekanus

Skrevet

Moltrez' forslag er veldig fornuftig, installer alle nødvendige codecs (ikke mange) eller bytt avspiller, videolan avspilleren har alle nødvendige codecs innebygd

Skrevet

En mulighet er som her tidligere sagt at du ikke har codecs, noen filmer er sære. Får du spilt en og samme film en dag og ikke en annen dag, eller er det noen filmer som alltid funker og noen som ikke funker?

VLC er en genial spiller ja.. enig der! Den spiller alt! :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...