Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til problemløsning i nettverk


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har en SMC ruter trådløs med 4 LAN-porter. En laptop som bruker den trådløse tilgangen, og 2 stasjonære som kobler til via nettverkskabel. Har Norton Internet Security på 2 maskiner, laptopen og den ene stasjonære.

 

Men jeg får ikke koblet til laptopen til de to andre maskinene. Får pinget begge to på interne ipadresser, og de to som er kablet får kontakt med hverandre.

 

Alle maskinene er også i samme arbeidsgruppe. Jeg har også gitt tilgang til maskinene på Norton Internet Security. Men samme hva jeg gjør, får jeg ingen tilgang til noen av de stasjonære maskinene fra laptopen.

 

Noen som har forslag til hva som eventuelt kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jo maskinene i samme nettverk. Hvis jeg går på laptopen og ser etter nettverk finner jeg kun laptopen. Hvis jeg går på de to stasjonære finner jeg kun de 2, og ikke laptopen. Men alle tre er tilkoblet samme ruter, med forskjellen at de to stasjonære er kablet, og laptopen er via trådløst grensesnitt.

 

Ja, NetBios er vel det samme som å bruke ping?. Husker ikke min barndomslærdom..

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Har du prøvd å koble til laptopen med kabel da? Får du samme resultat da? I såfall har du muligens en brannmur mellom LAN og WLAN i routerne. Hvis ikke kan du prøve å skru av Norton og se om det funker da, for å se om problemet ligger der et sted.

 

S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...