Gå til innhold

Zalman Heatpipe Spm.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som vet hva forskjellen på Zalman Heatpipe denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP

og denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80DHP er?

 

Skal brukes på et bråkete 9500pro! Så jeg lurte på hvilken heatpipe jeg skal velge?

 

Noen erfaringer med disse, på om de lette og montere, og hvordan de virker?

Jeg bruker en som ligner på den øverste på mitt 9500 Pro kort. Var Powercolor som solgte den under deres navn. Ikke i salg lenger, så vidt jeg vet.

 

Min fungerer iallefall utmerket. Trenger ingen vifter lengre, så den er KOMPLETT lydløs. Men det var et lite problem med min modell iallefall. Kjøleribba kom borti noen av komponentene, så den måtte bøyes. Bare å sette den i en skruestikke og slå den til med en plasthammer, eller lignede verktøy. Vet ikke hvor godt Zalmans løsning er for 9500 Pro kortet, men den kan alltids "formes" til å passe.

 

Fra figurene virker det som den eneste forskjellen er at den nederste bruker 2 lederør for varme. Sikkert bedre det, enn 1. Tror allikevel disse løsningene er mer en gode nok for 9500 Pro kortene, så ekstra vifter er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva forskjellen på Zalman Heatpipe denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80CHP

og denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM80DHP er?

 

Skal brukes på et bråkete 9500pro! Så jeg lurte på hvilken heatpipe jeg skal velge?

 

Noen erfaringer med disse, på om de lette og montere, og hvordan de virker?

Jeg bruker en som ligner på den øverste på mitt 9500 Pro kort. Var Powercolor som solgte den under deres navn. Ikke i salg lenger, så vidt jeg vet.

 

Min fungerer iallefall utmerket. Trenger ingen vifter lengre, så den er KOMPLETT lydløs. Men det var et lite problem med min modell iallefall. Kjøleribba kom borti noen av komponentene, så den måtte bøyes. Bare å sette den i en skruestikke og slå den til med en plasthammer, eller lignede verktøy. Vet ikke hvor godt Zalmans løsning er for 9500 Pro kortet, men den kan alltids "formes" til å passe.

 

Fra figurene virker det som den eneste forskjellen er at den nederste bruker 2 lederør for varme. Sikkert bedre det, enn 1. Tror allikevel disse løsningene er mer en gode nok for 9500 Pro kortene, så ekstra vifter er ikke nødvendig.

Ok takk for svar,den du har, er det 1 eller 2 lederør på den?

Lenke til kommentar
Ok takk for svar,den du har, er det 1 eller 2 lederør på den?

Et lederør. GPU prosessoren utvikler ikke så mye varme, så jeg kan faktisk ta på kjøleribba uten problemer. Tror jeg ville anbefalt den nederste kanskje, tilfelle du skal oppgradere skjermkortet. Ser ut til å følge med litt ekstra til den.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar

forskjellen på de er at den grå er "fjorårsmodellen"... den blå er en videreutviklet utgave med 2 pipes for bedre overføring..

 

Jeg har selv den grå, og den funker helt topp på et 9800 kort. Jeg har dog festet på en 12db papst 80mm vifte på den.

Monteringen går forsåvidt greit hvis du ikke "rusher" det. Det følger med en hel bok med instruksjoner om hvordan det skal gjøres :)

 

jeg ville heller kjøpt den blå enn den grå, siden den har en extra pipe, og derfor er den sikkert litt bedre :)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har nettopp montert en ZM80C-HP på min andre maskin. Kjøpte denne på grunn av pris på PC.Utstyr. Jeg har også montert to ZM80D-HP'er, en på min hovedmaskin og på en kompiss maskin. De er nesten identiske, men ZM80D-HP'er kommer med 2 stk. "Heatpiper" og ramkjølere (8 stk.) som du plasserer på skjermkortrammen. Kjøleribbene er litt større og tilsammen gir dette sikkert bedre kjøle effekt. Jeg har montert 1. stk ZMOP1 vifte på alle for sikkerhetskyld.

 

Men les bruksanvisningen nøye. Ikke noe problem å installere den tredje. Den første gikk etter mye om og men.....men da jeg monterte Zalmanen på kompissen min sitt kort klarte jeg på en eller annen måte å øddelegge det..helt svart skjerm.

 

Les her hvordan det gikk.

 

Eller her, litt om støydemping.

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det står at du trenger vifte hvis du skal ha det på et 9800 kort, og jeg regner med at x800 ikke er noe særlig kjøligere, så ja du bør nok ha en vifte på et x800... men som du ser av mitt forrige innlegg så kan du hive på en hvilken som helst vifte på den (nesten), hvis du bruker spare-parts..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...