Gå til innhold

Får ikke slettet mapper i windows xp.

PilNil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte et digitalt kamera like før jul, og har naturligvis brukt det flittig i familiesammenkomster, skogsturer og tur til utlandet. Alt i alt meget fornøyd.

Men, nok om det! Problemet er når det skal leggest inn på datamaskinen min. Når jeg overfører filene blir disse automatisk lagt i mapper som har navn som "2005_02_21" "2004_12_24" osv. Da jeg heller liker å kategorisere bildene i egne mapper så dukker problemet opp.

Disse mappene som har navnet "2005_02_21" går rett og slett ikke å slette, feilmeldingen som dukker opp -"Kan ikke slette ZbThumbnail.info: Filen brukes av en annen person eller et annet program. Lukk programmer som kanskje bruker filen og prøv på nytt". Har lukket alle programmer som kan bruke filen, skrudd av nettverket, men fortsatt går ikke mappene å slettes. Har til og med prøvd i ledetekst(Dos), men heller ikke her går det å slette disse.

Noen som har et svar på dette, og er såpass behjelpelige at de deler "koden" for å løse dette?

Er som sagt ikke noe stort problem, men litt irriterende at det fylles opp med tomme mapper. Mulig at jeg er ubehjelpelig med data, men det er tross alt over 10 år siden jeg i det hele tatt har gjort noe annet enn å spille kabal, skrive dokumenter og være på internett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler WhoLockMe. Da ser du hvilken prosess som låser filen

http://www.dr-hoiby.com/WhoLockMe/index.php

------------------------------------------------------------

Installation :

- Unzip WhoLockMe.zip

- Copy "WhoLockMe.dll", "WhoLockMe.exe", "Install.bat" and "Uninstall.bat" in a directory.

(for example : c:\Program Files\WhoLockMe)

- Double-Click on "Install.bat"

Unistallation :

- Double-Click on "Uninstall.bat"

- Reboot (Or Kill Explorer.exe)

- Delete your "c:\Program Files\WhoLockMe" directory (and the files into)

------------------------------------------------------------

Skrevet

k.kr tok ordene ut av munnen min. Hvis du ikke får det bort i Safe Mode, har du nok virus (ikke at jeg er så god på det med virus), eller så er det en viktig Windows-fil. Noe det sannsynligvis ikke er siden det er bildene dine. ;)

Skrevet

Det fungerte rett og slett etter en restart av maskinen. Merkelig, men nå er altså problemet ut av verden. Det skulle med andre ord ikke mer til, heldigvis.

Takker for innspill og tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...