Gå til innhold

Hjelp til CSS-bug


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ul#forum .old {
background: url("../img/old_bullet.gif") no-repeat scroll center left;
}

Hva har scroll i den koden å gjøre? Hva vil du med det? Dessuten bugger Siste fra forum verre i Firefox.

 

<div class="boxheader">
Siste fra forum:
</div>

Dette er jo også direkte feil. Hva annet enn en overskrift er kanskje «Siste fra forum:». Her bør du kutte ut div og bruke h1-h6.

 

 

Tilbake til listeproblemet: Har du prøvd ting som å sette clear:left; og slikt på ul#forum li osv? Ser egentlig ingen grunn til at menyen skulle oppføre seg slik. Kanskje du vil kontrollere diverse padding og marginer du har i disse boksene dine, og se om du finner noe.

 

 

Ellers så synes jeg designet så flott ut, men det blir kanskje litt bredt. Horisontal scroll i 1024x768 er ikke å foretrekke...

Lenke til kommentar
Hvis det er et problem som bare dukker opp i Opera, er det mest sannsynlig din feil og ikke Opera. Derfor må du titt og ofte validere koden din.

 

Du har utelatt doctype, character encoding med mer... Det er umulig for en nettleser å vite hvordan den skal tolke filen den mottar...

Validering kan ofte hjelpe en del ja, men vil poengtere at man med 100% korrekt syntaks ofte også kan få feil over browsere.

 

Det lettaste å gjøre er egentlig å tenke to ganger igjennom alt man skriver av kode, og tenk igjennom korfor du gjør det.

Lenke til kommentar
(snip)

Får ta CSSen først.

 

Scroll var for å forsøke å se om det var background-attachment som bugget. Syntaksen er helt korrekt.

 

Det å si at det å bruke en div som box-header er direkte feil, er jo litt drøyt. For alt du vet, kan det hende jeg har satt av alle overskriftstaggene til andre funksjoner som foreløpig ikke er på plass. Det å være kjepphøy gagner ingen...

Likevel, så skjønner jeg godt poenget ditt (og ser selv at jeg sparer endel plass osv), så jeg har endret denne. Takk for den. :)

 

 

clear: left løste problemet mitt! :) Skal se litt på å kutte designet en 10-20 piksler også slik at den horisontale skrollen forsvinner (denne er hos meg kun synlig når den vertikale skrollen kicker inn). Ellers tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Det å si at det å bruke en div som box-header er direkte feil, er jo litt drøyt. For alt du vet, kan det hende jeg har satt av alle overskriftstaggene til andre funksjoner som foreløpig ikke er på plass.

Nei. Overskrift = h1 - h6. Hva mener du med å sette av overskrifttaggene til andre funksjoner? Du kan bare bruke klasser eller ID. Prøvde på ingen måte å være kjepphøy. Fint du endret dette. :)

Lenke til kommentar
Det å si at det å bruke en div som box-header er direkte feil, er jo litt drøyt. For alt du vet, kan det hende jeg har satt av alle overskriftstaggene til andre funksjoner som foreløpig ikke er på plass. Det å være kjepphøy gagner ingen...

Likevel, så skjønner jeg godt poenget ditt (og ser selv at jeg sparer endel plass osv), så jeg har endret denne. Takk for den. :)

1. Jo, å bruke noke som helst anna enn h1-h6 til overskrifter er faktisk alltid feil, ingen unntak her.

 

2. "Siste fra forum" kunne vert maksimalt h3 i sammenhengen, men sansynligvis h2 - skal prøve å forklare enkelt her:

 

Sidetittel -> Siste fra forum

eller

Sidetittel -> Meny -> Siste fra forum

 

Er igrunn dei to einaste strukturalternativa som er logiske her ;)

Lenke til kommentar
Det å si at det å bruke en div som box-header er direkte feil, er jo litt drøyt. For alt du vet, kan det hende jeg har satt av alle overskriftstaggene til andre funksjoner som foreløpig ikke er på plass.

Nei. Overskrift = h1 - h6. Hva mener du med å sette av overskrifttaggene til andre funksjoner? Du kan bare bruke klasser eller ID. Prøvde på ingen måte å være kjepphøy. Fint du endret dette. :)

Mente andre _overskrifter_, men det spiller ingen rolle da. Takker jo for hjelpen jeg. :D

Endret av JallerTraller
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...