Gå til innhold

Lagring av bilder på nettet - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Jeg kikket også etter bildetjenester som var gratis, men ga opp da jeg synes tilbudene/løsningene var for dårlige. Jeg betaler med glede $30, som med dagens kurs tilsvarer 190 kr, i ÅRET for ubegrenset lagring, brukervennlig løsning og null reklame. Så igjen: sjekk ut SmugMug !

Her kan du også enkelt styre om du vil ha private gallerier med passord, eller bilder tilgjengelig for alle. Med en tredjeparts-applikasjon (smugmugexplorer) er det superenkelt å laste opp haugevis med bilder i ett jafs. Det er ikke nødvendig å gjøre noe med bildestørrelsen på forhånd, bildene blir automatisk tilgjengelige i small, medium, large og original (opp til 8MB pr bilde).

 

Pga ubegrenset plass, kan smugmug også brukes som ekstra backup av bildene dine. Jeg har nå lagt ut 4GB! Om denne tjenesten vil være der til levig tid er jo umulig å si, men så langt synes jeg denne virker som den definitivt beste.

 

Birkulf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler Gmail

Dette er mailtjenesten til Google som blir åpnet snart. Her har man 2GB lagringsplass, og den øker med ca 1 MB per dag. (Er nå oppe i 2069 MB).

Mange bruker Gmail som eksternharddisk.

Tjenesten er gratis og hvis du får en invitasjon av noen som er medlem kan du bli med i dag. Jeg har ikke noen invitasjoner tilovers nå, men får det sikkert snart. Mange her på forumet gir bort invitasjoner.

Lykke til!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg forsøkt å bestille print fra SmugMug.com. Det gikk smertefritt!! Har opprettet en konto der og lastet opp noen bilder. Det fungerer veldig bra. Kan anbefales. Bildene jeg bestillte ble meget bra og hele prosessen gikk smertefritt. Det tok litt tid å få bildene (11 dager), men da valgte jeg billigste form for transport.

 

Det eneste man skal passe på er vel at en ordre som overstiger NOK 200 vil man måtte betal mva for.

 

-/maskefjes

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...