Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen starter ikke etter hovedkortbytte


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte meg et demo-hovedkort av komplett i dag, byttet ut det gamle med det nye(Asus a7n8x-e deluxe).

Først så kommer boot-logoen opp, med bilde av hovedkortet og greier...

Deretter står d: Floppy disk(s) fail (40)

Press F1 to continue, DEL to enter setup

Der har jeg prøvd å trykke DEL men jeg vet ikke hva jeg skal lete etter i bios, så jeg gikk ut. Andre gang jeg prøvde trykte jeg F1, da går det videre helt til Windows boot logoen kommer opp(da den blåeg streken år bortover) står sånn i et halvt sekund så blinker blåskjerm en gang, deretter restarter maskina.

 

Noen som har vært borti det samme før som kan hjelpe meg?

Jeg har også kjøpt meg vannkjøling og er litt gira på å prøve den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hatt ett lignende problem engang... den gangen pc'n min ble heeeeeeeeeelt ødelagt.

 

først skjedde noe av det du sa...

 

at den blå streken som går bortover :yes: kom, så :dontgetit: restarta PC'n seg..-.. slik holdt den på.. hvergang jeg starta den... så fulgte en rekke andre hendelser.. så jeg sendte den inn till support, hvor de fikk formatert den... og da funka den.

 

funka ikke og formatere, trur det var noe feil med HD... jeg prøvde alt før jeg sendte den inn... men, er jo ike sikkert du har samme problemet.. men mye av det samme hendte somsagt meg

Endret av evooo
Lenke til kommentar
Du må nok vertfall installere windows på nytt når du bytter chipset.. For å disable floppy går du på chipset futures og så på boot up floppy seek = disabled.

 

Btw, har du montert vannkjøinga nå da? :)

Ok, takk skal prøve!

 

Tenkte at jeg skulle sammenlikne hvor mye jeg kan overklokke med/uten vannkjøling :p:thumbup:

Lenke til kommentar
Deretter står d: Floppy disk(s) fail (40)

<her står floppykabelen mulig feil vei?

Det er rart hvis den gjør det fordi den står rett i forhold til det lille sporet på kontakten :hmm:

 

Tenkte at jeg skulle sammenlikne hvor mye jeg kan overklokke med/uten vannkjøling

D.v.s. ikke enda :p

Lenke til kommentar
Deretter står d: Floppy disk(s) fail (40)

<her står floppykabelen mulig feil vei?

Det er rart hvis den gjør det fordi den står rett i forhold til det lille sporet på kontakten :hmm:

 

Tenkte at jeg skulle sammenlikne hvor mye jeg kan overklokke med/uten vannkjøling

D.v.s. ikke enda :p

Det han mener er at den kontakten som står i floppyen, skal i hovedkortet. Sjekk at det er riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...