Gå til innhold

Forslag til gode webhotel for forum bruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt usikker på om eg er på rett forum nå,men..men det går vel bra får eg håpe :)

Uansett eg er på leiting etter en god webhost/hotel eller hva det nå heter for å kjøre Invision Power Board på,noen gode forslag å få her?

Kunne spesielt tenkt meg en webhost som tilbyr cpanel eller lignende og muligheten for å sette opp databaser selv etter ønske,så webdeal.no er utelukket her.

Ellers ikke så mye å si utenom at serveren selvfølgelig må vere rask og helst vere plassert i norge,100mb eller mer er også ønskelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

bluehost.com

Bra support og veldig gode priser. Litt sakte fordi serveren ligger i USA, men har en del testforum på den som går ganske raskt. Ikke hatt et eneste minutt downtime siden jeg registrerte siden for ca. 4 mnd siden.

Endret av Gimper
Skrevet
Vel, hvis du må ha cPanel anbefaler jeg Azzurri, tidligere kjent som xmac.no.

Hvis du klarer deg uten cPanel anbefaler jeg Domeneshop.

Sitter nå på jobb og husker ikke alle detaljene men Problemet er bare det at eg vil finne ny server fordi eg er veldig missfornøyd med serveren eg leier hos akkurat Azzurri fordi den er veldig treig,har tidligere klaget til "xmac.no" som det het da og fekk delvis til svar at serveren dei leiet hos noen i utlandet hadde dårlig ping oppmot dei som sitter med telenor linjer som eg har(adsl extra).

Dei hadde gitt beskjed videre og håpet på snarlig løsning som jo aldri blei noe av.

Uansett nå er det ikke lenge før eg må betale for et år til om eg skal fortsette med denne serveren hos Azzurri så eg gidder ikke å stresse meir med dei og leter nå etter andre løsninger.

Skrevet
Flyttes til nett-tjenester.

Takker så mye PoleCat :)

Beklager feil postingen,skulle selvsagt ha sett den "Annonsering: Egen kategori for webtjenester som webhosting/dome" som låg på toppen der he,he..

On-topic så har eg sett litt nærmere på http://www.hostean.net/ og må si pakkene der ser meget bra ut,ser ut til å ha alt eg trenger og litt til :)

Veldig inntresert i å høyre om det er noen her som har webplass hos dei og kan fortelle litt om det funker bra/fart osv.. ?

Skrevet

Jeg har også kikket litt på disse pakkene fra hostean.net Er det noen som har erfaring med dem. :hmm:

Hvor ligger serveren og hvor lang tid tar det å åpne sidene.

Trenger et sted å parkere forumet mitt :yes:

Skrevet (endret)

Fant dette på hostean.net

Våre servere er tilkoblet ikke bare en, men flere 155Mb/s

OC3 fiberoptiske linjer som er koblet til mange av interett's

"hovedpulsårer" (backbones). For deg betyr dette at du kan

forvente ekstremt lave responstider og høy hastighet.

Hvis en av linjene skulle gå ned, skiftes trafikken over til

backup-linjer som vil holde forbindelsen gående. Dette gir

nettet meget god stabilitet.

Endret av 100smiles
Skrevet

Det ser jo greit ut dette da.

Trenger kun et sted å lege hjemmesiden min og et phpBB forum, da passer Basic pakken bra for meg. :thumbup:

Må nesten se å få meg et domene også da ;)

Registrer 2 år BASIC 2 år: NOK540.92

Subtotal: NOK540.92

MVA. 25% NOK135.23

Totalsum NOK676.15

Er ikke så galt for 2 år med domene og webhotell det vil jeg si :yes:

Det blir kun 28.20kr pr mnd :w00t:

Skrevet

Jeg har delte meninger om hostean.net.

Har i det siste hatt problemer med å koble opp via FTP, har sjekket at det ikke er meg ved å sjekke fra flere forskjellige "linjer".

Men ellers så liker jeg spesielt godt cPanel og phpMyAdmin som gjør det mye letter for en nybegynner som meg å bruke MySQL.

Skrevet

Har selv hostean og er 100% fornøyd! :D

Supporten er bra, svarte meg på en mail kl 01:00 om natten :love:

Det at de er litt ustabil i det siste med ftp er at de har hatt problemer med serverprogram og de holder på å flytte kunder over til nye maskiner med bedre serverprogram.. :)

Skrevet

Supporten er bra, det skal de ha.

Det at de er litt ustabil i det siste med ftp er at de har hatt problemer med serverprogram og de holder på å flytte kunder over til nye maskiner med bedre serverprogram..

Så det er derfor jeg ikke klarer å laste noe opp eller vise noen av sidene mine?

Holdt på å bli skikkelig sprø her....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...