Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC nekter vise noe bilde.


Anbefalte innlegg

Jeg har en P4 1,8 med et MSI 850-pro5 hovedkort.

Den har fungert helt fint inntil for et par uker siden.

Har ikke brydd meg så veldig, siden den ikke har blit brukt, men i går skulle jeg begynne å bruke den igjen og da nekta den fortsatt å starte.

 

Det som skjer er at at av vifter starter, cd-rom´en blinker, akkurat som normalt.

Men skjermen viser ikke noe bilde i det hele tatt. Har prøvd med 3 forskjellige skjermkort, så det er ikke problemet.

Jeg har også koblet fra alt unødvendig, som nettverkskort, disker o.l.

Når jeg skrur den på og lar den stå, så kommer det et lite pip etter ca. 1 minutt, så tar det et halvt minutt før det kommer et nytt. Etterhvert så kommer det tre pip rett etter hverandre.

Men, det minner meg ikke om typiske feilmeldings pip, siden det går såpass lang tid mellom hvert.

Jeg har også prøvd å resete bios, noe om heller ikke hjalp.

 

Prøvde også å starte uten skjermkort, for å se om den pep da, men det gjorde den ikke.

Dette er jeg ikke sikker på om den skal gjøre, broren min, som har hatt maskinen før sa det kunne hende han hadde disablet denne pipngen, selv om jeg ikke vet om det går.

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm.. jeg har lignende feil. pcen starter som normalt, men får ikke skjermbilde.. har såklart prøvd på flere skjermer uten hell. kjøpte nytt hovedkort og cpu, men får fortsatt feil? eneste som står i pc er hovedkort, cpu og ram (ramen er testet og fungerer som den skal) har også testet den på to psu'er uten at dette gjor utslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...