Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n fryser seg(låser)


Anbefalte innlegg

Har hadd maskinen min i ca 6 måneder nå, og maskinen min fryser(låser)seg altså vis jeg spiller så stopper d plutselig og det kommer en rar dirre lyd, og etter ca 5 min med det der så blir skjermensvart og maskinen rebooter.Har testet alle delene mine og de fungerer fint. Prøvde med større strømforsyning og med bedre kjøling, men det hjalp ikke. Alle delene er kompitable men det er mulig at noen innstillinger er feil. Har testet med to forskjellige typer ram men det hjalp heller ikke. Har prøvd å cleare cmos flere ganger og overklokket skjermkorte men uten lykke. Fikk også en feilmelding her om dagen

 

Hovedkort: MSI K7N2 DELTA2-Platinum, nForce2 Ultra 400/MCP-S, Socket-A, ATX, LAN, Firewire

 

Skjermkort: MSI GeForce 6800Ultra 256MB GDDR3 AGP, NX6800Ultra-T2D256, 2*DVI, Retail

 

CPU: AMD Athlon XP3000+ 2.1 GHz Socket A 400MHz, 512KB Barton, OEM

 

HDD: Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM , Western Digital Caviar 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM.

 

RAM: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

 

PLZ!! Noen hjelp meg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, skrudde av all slags overklokking siden det ikke virket, og det skjer oftest når jeg spiller, men også når jeg bare holder på med maskinen. Har testet med to hovedkort og var ingen forskjell på noen av de. Begge kortene var nforce2 chipset.

Lenke til kommentar

Kan kopiere svaret mitt fra ett tidligere innlegg.

 

Vet ikke med deg, men jeg har en funksjon i Biosen som gjør at maskinen skal si fra når prosessoren har nådd en viss temperatur. Kan stille inn dette selv. Kan for.eks. stille inn at maskinen skal "ule" visst CPU-en når 70 grader. Husker ikke om det er slik at den restarter. Kan jo prøve å sjekke dette, hvis du har temp.måler i Biosen da. Dette er enkelt å finne ut av. Og da er det bare å sette opp temperaturen 10 grader. Med mindre den er skrekkelig varm da. Vanlig cpu-temp. skal vel ligge rundt 50-60 grader for AMD og ikke mer enn 80 på Intel. (Hvis jeg husker noenlunde riktig da... )

 

Men den dirringen var litt merkelig da... :hmm:

Lenke til kommentar

Fikk fikset det første fryse problemet mitt, da bare låste maskinen seg, men nå er det sånn rar dirring i lyden. Det første problemet fikset jeg ved å skru av fastwrite i biosen. Tempraturen på cpu\n min ligger på 40 grader ca 50 når jeg spiller..

Endret av S1rre
Lenke til kommentar

Kan gi dere informasjon om hvilken versjon av de forskjellige maskinvareene jeg har.

 

 

Spesifikasjoner:

NVIDIA

Systemmodell: AWRDACPI

BIOS-versjon: Phoenix Technologies, LTD 6.00 PG

 

Prosessor :

AMD Athlon

Versjon: x86 Family 6 Model 10 Stepping 0

Hastighet: 1742 MHz

 

Microsoft Windows XP Home Edition (Har prøvd med 2k men samme problemet)

Versjon: 5.1.2600

Service pack: 2.0

Plassering: F:\WINDOWS

PID: 55721-OEM-0048835-09604

Hurtigreparasjon: KB891781

 

Minne (RAM)

Kapasitet: 1 GB

 

Total kapasitet: 372.59 GB

Summen av harddisker: (C: F: G: )

Brukt: 128.21 GB

 

Ledig: 244.38 GB

Lenke til kommentar

dere kan prøve å skrive eventwvr i kjør, gå deretter til system. Der får dere fram diverse feil og slikt visst dere får / har noen når dere bruker dataen. Klikk på feilen som blir visst og der kommer fram en id. Google litt på den id`en eller gå på microsoft.com ( forutsett at dere bruker windows ) visst feilen er hardware relatert vil dette sikkert nok bli vist her..

Lenke til kommentar

Selv om det er 30 - 40 feil betyr det ikke at det er 30 - 40 feil. Det kan være mange av de feilene som går opp igjen. Som for eks. visst der er en gåen sektor på en hdd, da kan det komme 5- 20 meldinger opp om samme problemet ( om ikke mer ). Se om du finner noen feil som går opp igjen, og søk på event id`en på microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...