Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n fryser seg(låser)


Anbefalte innlegg

Fikk denne feilmeldingen forleden:

 

Feilmelding: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

 

Symptom

Du vil kanskje se en av følgende Stop-feilmeldinger:

STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER

STOP: 0x100000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER_M

Årsak

Dette problemet kan oppstå hvis skjermdriveren sitter fast i en uendelig løkke mens den venter på at videomaskinvaren skal bli inaktiv. Dette tyder vanligvis på et problem med videomaskinvaren eller at skjermdriveren ikke kan programmere maskinvaren på riktig måte.

Løsning

Hvis du vil løse dette problemet, henter og installerer du den seneste driveren for videokortet, eller erstatter videokortet.

Workaround

Hvis du vil omgå dette problemet, følger du fremgangsmåten nedenfor: 1. Klikk Start, Kontrollpanel, og dobbeltklikk deretter Skjerm.

2. I Innstillinger-kategorien klikker du Avansert, og klikker deretter Feilsøking-kategorien.

3. Flytt glidebryteren Maskinvareakselerasjon til Ingen, og fjern deretter merket for Aktiver skrivekombinering.

4. Klikk OK, og klikk deretter OK.

 

Obs! Denne fremgangsmåten hindrer at skjermdriveren programmerer maskinvaren på feil måte, men det kan hende du reduserer visningsfunksjonaliteten og ytelsen. Selv om du kan øke innstillingene for maskinvareakselerasjon slik at de er høyere enn Ingen for å gjenopprette funksjonaliteten og ytelsen, øker disse innstillingene sjansen for at problemet vil oppstå på nytt. Hvis du vil ha maksimal stabilitet, deaktiverer du maskinvareakselerasjon.

 

Mer Informasjon

Denne Stop-feilmeldingen kan også forekomme i videokortdrivere som ikke representerer en fysisk enhet. Denne Stop-feilmeldingen kan for eksempel oppstå i driveren for et virtuelt videokort som brukes av Symantec PCAnywhere. Hvis PCAnywhere installeres på en datamaskin der denne feilmeldingen oppstår, går du til Symantecs webområde for å undersøke om det finnes tilgjengelige løsninger for denne versjonen av PCAnywhere.

 

Tredjepartsproduktene som er omtalt i denne artikkelen, produseres av selskaper som er uavhengige av Microsoft. Microsoft gir ingen garantier, stilltiende eller andre typer garantier, med hensyn til disse produktenes ytelse eller pålitelighet.

 

Error Caused by Graphics Device Driver

 

Thank you for submitting an error report. Microsoft is unable to determine what specifically caused the problem you reported. To troubleshoot the problem, please see the information listed below.

 

Analysis

 

A device driver installed on your computer caused the problem, but we cannot determine the precise cause. Depending on which situation is applicable to you, please do one of the following: If you are running Windows Server 2003 you may experience crashes if you have adjusted the Hardware Acceleration setting. Microsoft recommends that you set the Hardware Acceleration setting to None for server systems. To check your Hardware Acceleration setting, go to the Advanced section of the display properties dialog box.

If you know the manufacturer of the device, contact the manufacturer's product support service for assistance.

If you don't know the driver's manufacturer and need help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service.

Updated drivers might be available on the Microsoft Windows Update website. At Windows Update, you can have your computer scanned and, if there are updated drivers available, Windows Update will offer a selection of drivers that you might be able to use. To learn more about updated drivers that might be available, visit Microsoft Windows Update.

For information about Microsoft support options, visit Microsoft Product Support Services.

Additional Technical Information

 

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Endret av S1rre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har snakket med komplett om det og de viste ikke hva det var, jeg kunne ikke erstatte videokorte vis det ikke var ødelagt(og det er det ikke, har testet). Prøvde å instalere driverne på nytt, og det samme med biosen men funket ikke :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...