Gå til innhold

GUI arkiveringsprogram for RAR?


Anbefalte innlegg

Noen som vet om et arkiveringsprogram(ala WinRAR) for Linux som bruker rar fra rarsoft? Jeg prøvde et arkiveringsprogram som kom med KDE(Ark, som var VELDIG begrenset for hva du kunne gjøre med arkivet ved valg av rar og zip). Da dette ikke kunne gi meg det oppsettet jeg trengte måtte jeg ta å nedlaste rar fra rarsoft. Her er det masse instillinger man kan sette opp ved arkivering av filer(Som er vitnet med alle de instillingene man kan sette opp i WinRAR GUI).

 

For en som kan alle "Commands", "Switch" i rar oppsettet går det sikkert like raskt. Men Jeg orker ikke bryet med å sette meg inn i ALLE rar kommandoene for diverse arkiveringsvalg. Dermed leter jeg etter et GUI program som kan ta i bruk ALT som rar har å tilby...

 

Men når jeg først spør: Hvordan skriver jeg rar kommandoen for å arkivere en fil. Dette arkivet skal splittes opp i 3 filer(fil.00, fil.01 og fil.rar)....Jeg forstod ikke hvordan jeg skulle benytte meg av

v<size>[k,b] Create volumes with size=<size>*1000 [*1024, *1]

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men når jeg først spør: Hvordan skriver jeg rar kommandoen for å arkivere en fil. Dette arkivet skal splittes opp i 3 filer(fil.00, fil.01 og fil.rar)....Jeg forstod ikke hvordan jeg skulle benytte meg av

v<size>[k,b]  Create volumes with size=<size>*1000 [*1024, *1]

Uten at jeg har sett på rar kan jeg bare forklare den siste linja der:

 

v<bytes> der bytes er antall bytes i tusen (1000), eventuelt v<bytes>k, der <bytes> er bytes ganger 2^10 (1024), det vil si tradisjonell kilobytes. Eventuelt v<bytes>b for å angi .. bytes.

 

Kanskje litt jalla forklaring, men jeg prøvde :p

Endret av Cronius
Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager bruke RAR når du har flotte ting som bzip2 (i kombinasjon med tar)?

Fordi at 1337 kidsa som legger warez har en tendens til å like rar da den kan dele 4GB filene deres opp i mindre deler ;)

 

Du kan jo teste 'file-roller' en fin GUI sak som støtter det meste. Men bzip2 er å foretrekke om det er mer legale ting du faktisk driver med.

 

[edit: trykkleif]

Endret av kattemat
Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager bruke RAR når du har flotte ting som bzip2 (i kombinasjon med tar)?

Fordi jeg vil at det skal være mulig at det kan åpnes i Windows med WinRAR(eller et annet RAR)...Men så vidt jeg vet kan også WinRAR pakke ut tar.gz filer...

 

Edit: Støtter bzip alle de fine options som rar har ?(recovery record for å nevne en, noe som har hjelpt meg mange ganger med ødelagte arkivfiler)...

 

Noen som kan vise til om det finnes en gjennomgang(sammenligning) av de fleste komprinmeringsalgoritmene, tar,zip,rar,bzip,etc...............De har vel hver sine styrker og svakheter skulle jeg tro...

 

Men tilbake til GUI frontend til alle dem.... Ark som jeg har prøvd ut er alt for enkelt(ikke forveksl enkelt med lett) og mangler endel avanserte instillinger man kan sette på et arkiv....

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Med standard file-roller, er det bare å legge inn (un)rar (noe du tydeligvis har), så skal den plukke det opp. Så er det bare å klikke på første fil (den som heter .rar), og alt er bra. Fila åpnes, og det er bare å trykke på extract.

 

Når det gjelder pakking - bruk bzip2. Om jeg ikke tar feil, skal winrar også takle det (om ikke annet får 1337-kidsa prøvd seg på noe gøy no, sånn som du akkurat gjorde :) )

Lenke til kommentar

Fant LinRAR

 

Edit: Ser ut som dette prosjektet har stoppet opp... v0.1 er VELDIG begrenset med muligheter for RAR.

 

Edit2: Ingen som har tatt på seg bryet å lage et program for Linux noe ala WinZIP/WinRAR ? Jeg hadde gjerne betalt en "liten" sum for et slikt program hvis det er bra nok...

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Edit2: Ingen som har tatt på seg bryet å lage et program for Linux noe ala WinZIP/WinRAR ? Jeg hadde gjerne betalt en "liten" sum for et slikt program hvis det er bra nok...

File-roller? :dontgetit:

Er det virkelig så bra.... File-roller.... Høres lame ut...

Jaja.. får prøve det ut da

Lenke til kommentar
Edit2: Ingen som har tatt på seg bryet å lage et program for Linux noe ala WinZIP/WinRAR ? Jeg hadde gjerne betalt en "liten" sum for et slikt program hvis det er bra nok...

File-roller? :dontgetit:

Er det virkelig så bra.... File-roller.... Høres lame ut...

Jaja.. får prøve det ut da

Filknuser, som den norske oversettelsen er, er et helt greit program for å pakke(ut) komprimerte filer uten for mye "fuzz".

 

Har selv brukt det siden Redhat 9 (sikkert litt i 8 også), og det funker *HELT FLOTT*

Lenke til kommentar
Jeg så litt på skjermutskriftene av File Roller... Så ut som noe hentet fra KDE 2.x, eller Gnome 1.x..Fryktelig stykt GUI....Hvor er Eye-Candyen min!!!

Så skaff deg en helveis gjennomsiktig termial som teksten blinker grønt hvert tiende sekund. STFU! :roll:

 

File-roller er et program for filutpakking. Det pakker ut filer. Det har et grensesnitt som er designet for å være mest mulig effektivt og lett å forstå, ikke mest mulig fancy. (se til mac for dette. Har ellers ikke noe i mot osX men: Fryktelig fancy, men det tok meg ti minutter å finne hvordan man startet programmet som man startet programmer fra - hvor man startet dem med eple-O, ikke enter som i normale programmer... Musa tenkte jeg ikke på, da jeg er selverklært tastaturjunkie)

 

Om det er så forferdelig plagsomt, så lag noe bedre/forbedre det, og send inn patchene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...