Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med tilkobling til nedlastningsprogrammer


Anbefalte innlegg

Har en vanlig ADSL boks, altså ikke noen router. Problemet er at jeg ikke får koblet meg til andre nettverk via disse nedlastningsprogrammene. Mao: Får ikke lastet ned noenting.

 

Noen som veit hva som kan være årsaken, og hva skal jeg gjøre?

Endret av ts492
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg er litt treig og ikke skjønner hvor du vil, men jeg tror kanskje du bør være litt med spesifikk i forhold til hva problemet ditt faktisk er.

 

Hvilke "nedlastingsprogrammer" er det snakk om, får du noen feilmeldinger osv. Jeg tror dette kvalifiserer til et bedre svar.

Lenke til kommentar

okey. bruker Bearshare og LimeWire. Har også forsøkt DC++, iMesh og Kazaa til ingen nytte. Problemet har vart de siste par ukene. Problemet er at jeg ikke får koblet meg til noen av de nettverkene der man deler filer på et slikt program. Med andre ord; jeg får ikke opp noe søk når jeg søker på en sang f.eks. Det står på de programmene at jeg er "not connected". Forstod du mer nå? Er ikke spes. flink på data.

 

På bearshare f.eks får jeg opp en feilmelding etterhvert at jeg ikke får koblet meg til Gnutella nettverket. Samme med LimeWire.

 

Skal jeg åpne noen porter, bytte ip adresse, Hva er AOL?

 

takker for seriøse svar!

Endret av ts492
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe særlig greie på ADSL-oppsett o.l., men det er vel ofte sånn at man må åpne spesielle porter i brannmuren for å kunne fungere i active-mode på f.eks. DC.

 

Problemet har vart de siste par ukene.

 

Det er jo helt tydelig noe som har skjedd hos deg "de siste par ukene". Hvis det ikke er slik at brannmuren din har stengt div. porter uten at du vet det, kan det virke som om du har fått begrenset abonnementet ditt fra Telenor sin side. Jeg har, som sagt, lite greie på dette, men en bekjent av meg fikk avstengt visse tjenester etter et virusangrep på maskina. Sjekk mailen din og se om du har fått en mail fra Telenor de siste ukene.

 

Håper andre kan være mer behjelpelige enn meg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hmm det er vanskelig å foreta seg noe når man ikke veit hva som er problemet. Kan være så mangt :(

 

Takker uansett for svar. Veit du åssen man åpner porter med et ADSL oppsett? (Hvis det er det som er problemet da)

 

Hvis det er det med at telenor har avstengt visse tjenester så er det jo helt latterlig av dem. Tror jeg skal sende en mail til telenor og spørre jeg!

Lenke til kommentar

Du kan slå av brannmuren din ved å gå inn på start (regner med du har windows), så velge kontrollpanel og windows-brannmur. Der finner du det programmet du vil fjerne brannmuren for og klikker på det.

 

DC++ kan kjøres i passiv med brannmur.

 

AOL står for AmerikaOnLine, et amerikansk selskap som leverer netttjenester mm. Ikke bry deg om det, spiller ingen rolle i denne saken.

 

Kan være mange andre ting som er problemet her. Er det en firma PC eller har du programvare fra ditt firma på PC'n? Har du noe på din sharefolder? Gå inn på settings i DC++ og fyll ut alle de nødvendige feltene.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

I dc spiller ikke passive eller aktiv noen rolle for å koble seg til hubbene. Det er en simpel tcp kobling til hubbens port 411. Og jeg tror definitivt ikke at noen av boksene dine har sperret for utgående tilkoblinger.

 

Derfor: Problemet ditt ligger nok ikke i ADSL modemet eller noe annet sted i netverket, men det ligger ganske sikkert i PC'n din.

 

Og med mindre du har installert en personlig brannmur (Norton Internet Security, Zonealarm etc) så ligger nok problemet ditt som noen tidligere har foreslått i XP-brannmuren.

 

Løsning: Forsøk å slå av denne brannmuren og prøv da. Brannmuren finner du i start->kontrol panel->Windows Firewall/brannmur. Hvis det funker skrur du på brannmuren igjen, og passer på at "don't allow exceptions" IKKE er valgt. Deretter går du inn på exceptions taben og passer på at "Display a notification.." er valgt. Hvis DC++ f.eks vises i listen merker du av denne. Hvis den ikke er i listen kan du legge den til med Add.. knappen.

 

Hvis testen uten brannmur funker, men du ikke får det til å funke med brannmur, skriv tilbake så hjelper sikkert noen deg med å få satt den opp rett.

 

S

Lenke til kommentar

sjurba: Det funket hverken når jeg skrudde av eller på brannmuren.

 

koker: Hva er forskjell på Topcom og Thomson? Hvordan veit jeg hva jeg har? Prøvde dem Topcom, men stoppa halvveis. Det stod at når man har funnet ut ipen så får man 10.0.0.x. Altså et unikt tall på slutten. Jeg fikk ikke noen sånne adresser. Fikk helt annerledes tall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...