Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

"motor" kobler seg inn på lyden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. du kan evt prøve å bruke et felles jordingspunkt på spiller og forsterker, evt dvd etc.. mange forskjelllige potensialer gir ofte uling

2. ligger strøm og signal kabel på samme side, evt ha støm på en side og signal på den andre

3. er spilleren "slitt" kan jo ha vært uheldig og brent noen jord baner noe som også resulterer i uling...

4. dette er for den late eller hvis du ikke blir kvitt det. kjøp en liten "skille" boks som du kobler i serie med signal kabelen, dette gjør at du fysisk "kutter" jorden i signal kabelen og støyen bilr eliminert... stinger har en variant til 249 og biltema en til 49... begge fungerer like bra etter hva jeg har hørt, men det sies at lyden blir litt dårligere for du setter en spole på signalet, dette er ikke noe jeg klarer å høre!!

 

jord støy suger, så lykke til!

Lenke til kommentar

så det er noe med jordinga.... spillern er ny så regner ikke med at det er det som er problemet.. det som er litt merklig er at jeg ikke hadde den lyden før jeg byttet batteri i bilen... og har ikke rørt noen av ledningene til spillern.... kan se på jordinga, evt trekke ny jord ledning...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei

det er en veldig vanlig feil :p

du må ha filter på stømmen til spiller evt forsterker

et ordentlig filter er dyrt, men du kan bruke feritt og tvinne srøm lederen rundt.

feritt er en litten klump som du finner på ladere, i strømforsyninger osv.

det er et veldig porøs stein/ metall så den tåler ikke så mye slagg. jo flere ganger du tviner lederen rundt jo bedre, sett evt, en lignede på phono kabler men filter til lyd er ikke så dyrt..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jord til chassiset på bilen med en kortest mulig jordingsledning (burde være tykkere enn strømkabelen :yes: ). Hvis ikke det hjelper så kjøp et sånn filter som ble foreslått over her.

 

La selv inn nye ledninger i min daewoo til spilleren da jeg ettermonterte cd spilleren min (var orginal kasettspiller i den :!: ), brukte strømledninger man har i huset, disse er stive og godt isolert (ikke sånn som henger sammen, men svart på rull. Tok noe av elektrikeren som skiftet ut hele ledningsnettet i huset.). Hadde ikke noe problem etter det.

 

Du kan fint bruke filtret på biltema til 49 kr, hjalp på en kompis sin bil.. Men prøv å jord til chassis først, så slipper du kanskje filter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...