Gå til innhold

Siemens SX1 - feil sikekrhetskode. Låst!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det noen der ute som kan hjelpe meg..?

Jeg trykket på strømknappen på mobilen min, siemens sx1, og valgte å låse telefonen for at en nysgjerrig kæll som var hos meg ikke skulle fikle med den...

 

Selvfølgelig så tastet jeg koden feil et visst antall ganger og telefonen låste seg. Så når jeg restarta den ville den ikke starta, restarta den igjen, og den ga beskjed om at den var låst, og så restarte den før den fungerte... Dette gjorde den 3-4 ganger helt til den begynte og låse seg hver gang, uten noen utvei..

 

Jeg aner ikke hvor jeg skal starte, for dette burde være ens standard kode. det står "phone locked, enter phone code" eller noe slikt.. :s Kan også nevne at softwareversion er oppgradert idag, etter at den ble låst til SW15, international UK-de-it. har også prøvd diverse russiske "hackede" firmwares etter at den ble låst, men uten hell. Så nå sitter jeg med en SW15, intl. firmware og en låst telefon, som ble låst i orginal firmware.

 

Blir svært takknemlig om noen her har en løsning til dette.. helst så jeg har mulighet til å ordne det i morgen. Våkner hver dag av telefonen.. Tenkte seg en dag og ikke våkne av den?! *grøss* :p

 

Mvh.

Robin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg snakket med siemens support og fått koden min..! =)

 

Men jeg har et annet problem nå... Nå er telefonen flashet med Firmware 15 international. Noen tips om hvordan jeg kan få den tilbake til den som inneholder norsk ordliste? jeg er åpen for alt.. Eneste er at jeg vil ikke sende den på service, det pleier og ta litt tid.. :-/

Lenke til kommentar

Flashe den til Norsk FW, er ikke noe større problem enn det, nå eier jeg ikke en SX1 så jeg vet ikke helt hvor du skal lete. Men meg bekjent så kan du få et problem hvis FW15 er den nyeste (og ikke finnes i norsk) så skal det vel gå ann å resette telefonen til fabrikknytilstand og oppgradere den opp fra det.

Men sjekk Siemens sine sider.

Nå skal jeg gjøre det jeg egentlig skulle; flytte denne til riktig fora ;)

Les foruminndelingene på amobil.no (se min signatur)

Lenke til kommentar

Ettersom at det ikke er mulig å neddatere firmware-versjonen, så vil det bli et problem å legge inn en norsk firmware med Siemens sin "self-update" firmware-oppdateringer, siden høyeste norske firmware-versjon er 12. :(

 

Så alternativet er å opp/neddatere firmwaren på et service senter, eller finne en service-firmware på Internett.

Lenke til kommentar

jeg har prøvd med service firmware, både nr. 6, 7 og 10. Russisk og international.

 

Men selv med en firmware som er 6 nummer lavere, så får jeg likevel ikke til å oppgradere igjen til en som er en annen språkpakke + høyere.. Svært forvirrende.. :p

 

Men, er service senter eneste mulighet er det vel ikke så mye annet og gjøre..

Lenke til kommentar
jeg har prøvd med service firmware, både nr. 6, 7 og 10. Russisk og international.

 

Men selv med en firmware som er 6 nummer lavere, så får jeg likevel ikke til å oppgradere igjen til en som er en annen språkpakke + høyere.. Svært forvirrende.. :p

 

Men, er service senter eneste mulighet er det vel ikke så mye annet og gjøre..

Du kan jo hex-redigere en norsk firmware, sånn at oppdaterings tror at den oppdaterer med riktig variant.

 

Her er beskrivelsen på hvordan du gjør det, bare husk på å bytte ut 'SX1_International-uk-de-it_15_0001' og 'SX1_NORDIC-NDK-RETAIL-uk-dk-no_xx/15_0001' etter dine behov...

Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret...

Selv om jeg sendte deg PM, så har jeg nå fått det til... Jeg er evig takknemlig..

 

Men har ett litt annet problem jeg tenkte jeg kunne ta i samme tråden så jeg slipper og lage en ny en..

 

Før telefonen gikk adundas, så tok jeg en sikkerhetskopi av telefonminnet på minnekortet, men det går det jo selvfølgelig ikke ann og gjenopprette nå. Er det noen måte og komme rundt dette? Så jeg får tilbake endel innstillinger?!

 

Takk for svar igjen..

Elsker mange av dere på dette forumet.. (Elsker, les: Dere er herlige folk.. Mange dyktige)

 

Robin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...