Gå til innhold

512 mb minnekort i Nokia 3230?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som vet om det går ann å ha et RS-MMC minnekort på størrelse 256mb eller 512mb i Nokia`s nye telefon 3230? Har lest at det er maks 128 mb, men forstår egentlig ikke hvorfor? Det er jo helt merkelig at det ikke skal fungere! :no:

post-19-1110067796_thumb.jpg

Endret av Stiffone
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maks-grenser pleier vanligvis ikke å stemme, det er visst nesten bare SE som setter høye maksimum-grenser (W800i og K750i, 2GB minnekort, er vel faktisk ikke mulig med høyere uansett).

Det ville være dumt å komme med en Symbian Series 60-telefon som bare støttet 128MB.

Skrevet

Ja, får håpe på det da! Tenkte jeg skulle kjøpe den når den kommer ut :dribble: Og trenger da mye plass til MP3, bilder, programmer osv :D

Skrevet

Nå har jeg ikke 3230 og kan derfor ikke si noe som du kan stole på.

Men har derimot en veiledende ide; for som ^Cartman^ antyder til så har egentlig de maks grensene hos Nokia.no/com o.l. stemmt helt med virkeligheten. For å ta et eksempel: i Nokia 6600 er liksom 128 mb. maks, men her kjører også 1024 mb.

Men siden jeg som sagt ikke har prøvd telefonen med 512 mb. så vil jeg ikke våge å love noe, men heller anbefale deg å dra til en butikk med dette og spør om du får prøve kortet/ eller spør om selgeren tror det vil virke. (Da står du som regel sterkere om det skulle vise seg at det ikke virker)

Skrevet (endret)

Nokia 3230 støtter RS-MMC på opptil 1GB. Disse kortene har dessverre ikke kommet enda, men jeg tipper det ikke er så lenge før vi ser dem på markedet i Norge :D

Endret av håvard87
Skrevet

Litt OT: Kan jeg bruke mitt 256MB-RS-MMC ifra min Nokia 6260 å plassere det inni Nokia 3230. Vil det fungrere da eller der det forskjell på minnekorta som passer i Nokia 6260 og 3230?

Skrevet (endret)
Litt OT: Kan jeg bruke mitt 256MB-RS-MMC ifra min Nokia 6260 å plassere det inni Nokia 3230. Vil det fungrere da eller der det forskjell på minnekorta som passer i Nokia 6260 og 3230?

Nei, det tror jeg ikke vil fungere! Nokia 3230 er som Nokia 6630 og støtter bare minnekort med spenning på 1,8V/3,0V, hvis minnekortet du har ikke har denne spenningen vil heller ikke minnekortet fungere i 3230. Mest sannsynlig har du ikke et slikt minnekort med mindre du har bestilt fra utlandet - de kompatible minnekortene til de nyeste Nokia modellene har nemlig ikke kommet på markedet i Norge ennå.

Endret av håvard87
Skrevet

Mitt gjett (merk: gjett) er at vanlige RS-MMC funker. Dette tror jeg fordi den er hardwaremessig veldig lik 6670 og 7610. Egentlig er det veldig få forskjeller å finne.

Men som sagt, bare et gjett. Vær på den sikre siden og kjøp den nye RS-MMC standarden så har du et kort i fremtiden og :)

Skrevet
Er du sikker på at 3230 bruker RSmmc-DV håvard87?

Nei, man kan aldri være sikker men Nokia har på alle mobiler med RS-MMC brukt denne standarden med Dual Voltage og det skal de visst fortsette med i fremtiden etter hva jeg har forstått - bare se på f.eks. 6680. Så jeg vil tippe og synes det vil være veldig rart hvis de akkurat på 3230 velger noe annet.

Skrevet

Om de kommer til å forsette med dette i fremtiden er høyst usikkert foreløpig... ;)

Men jeg så snart vi får den inn kan jeg teste det.

Skrevet
Om de kommer til å forsette med dette i fremtiden er høyst usikkert foreløpig... ;)

Men jeg så snart vi får den inn kan jeg teste det.

Litt off-topic, men jeg tror mange hadde satt pris på om du hadde testet om dens mp3-spiller er i stereo eller mono da det er usikkerhet angående dette.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...