Gå til innhold

databutikk reklamerer i forumet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel greit så lenge det skjer åpent og ikke slik som i NetConnection-"skandalen" der brukere anbefalte i hytt og pine uten å opplyse om hvem de egentlig representerte.

Nettbutikker som skal "reklamere" har selvsagt et stort ansvar i å være saklige og presise i sine innlegg.

Det er vel heller ikke noe i veien når det er sjeldne varer (slik jeg forstod det i skjerm-spørsmålet) at nettbutikker som faktisk fører varen opplyser om det.

 

Hvis f.eks. nettbutikken "S. vindel Data" gjennomgående svarer på spørsmål og henvender til sin egen butikk, er det selvsagt omstendigheter som ikke bør tillates.

Lenke til kommentar

Jeg boikotter snik reklame folkene.

Men så er finnes det jo dem som fortjener all skrøyten dem kan få, særlig med vekt på kundeservice, go(!) Microplex.

 

*eh*, men, seriøst, hvis folk skal reklamere for seg selv kan dem gjøre det på sine egne nettsider eller kjøpe plass hos andre.

Lenke til kommentar

Slik jeg leste den saken var slik at han som startet tråden lurte på om hva han skulle gjøre for å få vite/bestille en viss type skjerm, og den nettsjappa sa ifra til han at de hadde varen på lager.

 

Det regner jeg ikke som reklame siden de ikke reklamerte med pris. de svarte på et spørsmål og gav en link til siden. greitt nok, noen mener det vel er reklame, men jeg ville heller sett på det som aktiv service mot "potensielle" kunder, det er ikke noe mer forskjell på det som den nettbutikken gjorde enn mange her på forumet gjør. de gir også linker til de forskjellige nettbutikkene viss folk lurer på hvor de har en spesifikk vare.

 

Så min konklusjon er egentlig: Snikrekame - Nei. Informasjon - Ja.

Lenke til kommentar

Nødvendige tiltak er tatt. Reklame fjernet og bruker advart. Brukeren er mer enn velkommen til å bidra med informasjon som er til hjelp - reklame vil bli slått ned på. I slike tilfeller er det viktig at dere gir moderatorer beskjed, da vi ikke alltid klarer å fange opp slikt.

 

Mvh. yummy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...