Gå til innhold

Burde jeg kjøpe Guild wars?

Anbefalte innlegg

Huh?

Guild Wars virker da mer som et multiplayer spill enn f.eks WoW, da GW er man nesten nødt til å ha et party med seg på missions og utforskningsområder, mens i f.eks WoW kan man soloe det meste.

Og du kan ikke solo i GW?

Underlig, siden jeg kjørt mye solo i GW testene hittil... Eneste problemet jeg har opplevd var pvp med henchmen, men alle andre ting fungerer greit nok med henchmen...

Men det er også sjeldent at man ikke kan finne en gruppe i løpet av 20 min. Noen av dem vil sikkert droppe når de dør, men du blir kjent med andre som faktisk spiller ordentlig, og så fortsetter du med dem på neste brett...

Poenget mitt er at du trenger ikke kjenne noen som spiller GW for å kunne ha glede av det!

Videoannonse
Annonse
Det er ikke vanskelig å finne party i GW. Du blir fort kjent med folk, og hvis jeg husker riktig finnes det t.o.m. en norsk guild startet av folk her på gamer.no :)

Det var veldig lett å danne party ja, og det er utallig med hyggelige folk, og overraskende få fjortisser som sprang rundt og ropte lol :p

Jeg dannet for eksempel en norsk guil, Northern Horizon... Dessverre så var det det eneste som ble gjort da guilden var liten, og jeg ikke visste helt hvordan ting ble gjort... jaja, det forventer jeg å finne ut om 2 uker :) Anbefaler dette spillet sterkt, er bare synd at det er få selskaper som shipper pre-order pakken til Norge...

Det var jo litt dumt da! kjenner ikke så mange å ingen av de få jeg kjenner spiller eller har tenkt å spille guildwars...:/ Blir vist wow på meg da...

Neida, det er veldig lett og finne gruppe i det spillet, og jeg overdrev når jeg sa at man måtte ha gruppe i GW, er vel bare i PvP man _må_ ha en gruppe, og det går veldig fort da spillet gjør det for deg :)

Og du kan ikke solo i GW?

Underlig, siden jeg kjørt mye solo i GW testene hittil... Eneste problemet jeg har opplevd var pvp med henchmen, men alle andre ting fungerer greit nok med henchmen...

Men det er også sjeldent at man ikke kan finne en gruppe i løpet av 20 min. Noen av dem vil sikkert droppe når de dør, men du blir kjent med andre som faktisk spiller ordentlig, og så fortsetter du med dem på neste brett...

Du har nok rett, overdrev nok ja :)

Skulle heller sagt at det er lettere å finne party i GW enn i WoW, men det er ikke nødvendig, og om det skulle knipe på kan man spille med Henchmen (Computerstyrte folk som kan bli med deg)

Det er ikke vanskelig å finne party i GW. Du blir fort kjent med folk, og hvis jeg husker riktig finnes det t.o.m. en norsk guild startet av folk her på gamer.no :)

Det stemmer...

cell_v14 leder Guildet og GuardiaN er en slags nestleder...

Vi ligger på over 20 medlemmer pr. dags dato!

Folk som ønsker å henge med i guildet kan pm en av oss 3 så ordner det seg!

Ønsker du å besøke guild-siden vår, er det bare å følge linken i signaturen min...

Konseptet med GW er at det skjer noe hele tiden..

Om du får en kjedelig time så har du gjort noe feil! Og å gjøre så store feil er ikke mulig i GW.

Diverse Arenas, missions mindre Quests sørger for at du aldri vil kjede deg med GW..

Det å skaffe seg et party tar sjelden lenger enn 5min, regner med at dette kan komme til å gå enda raskere rundt release med flere spillere...

GW grafikken er nok hakket bedre enn WoW, mer realistisk og langt mer detaljert...

(har prøvd begge deler). Men Wow har kanskje en snillere og mer koselig grafikk!

Når det gjelder expansions så er det slik etter det jeg har hørt at det holder med å være på party med en med ep for å spille i ep-verdener! Noen som kunne bekrefte det??

Når det gjelder expansions så er det slik etter det jeg har hørt at det holder med å være på party med en med ep for å spille i ep-verdener! Noen som kunne bekrefte det??

I følge hva jeg har lest om det, så stemmer det ikke... Systemet vil sjekke hvilke (om noen) ep'er spillerne har installert, og så kun la gruppen få tilgang til de delene alle har felles.

Litt på samme måte som med questene...

[EDIT]

Det høres også ganske rart ut at man ikke skal trenge å ha en ep for å spille den. Dette vil jo gjøre at en gruppe på 5 mennesker kan gå sammen og la hver kjøpe forskjellige ep'er, slik at alle får tilgang til alt.

Det ville jo igjen lede til at salget av ep'er vil kun være rundt 1/5 del av hva det kunne vært, noe som ikke er en god økonomisk plan...

[/EDIT]

Endret av Mr.Garibaldi

Dette tviler jeg på, 99% sikker på at det ikke går, siden, som Garibaldi sa, at de vil tape mye penger på det bl.a.

okei.. da skjønner jeg mer.. men uansett så tror jeg neppe salget ville gå ned! tror de aller fleste uansett ville kjøpt ep'r for å være sikker på å kunne spille alt...

Å si at man kan få salget ned til 1/5 er altfor simpelt...

Det er en kjent menneskelig last at vi ikke ønsker å være avhengig av andre.. det ligger ikke i vår natur!

Dermed tror jeg de fleste vil kjøpe samtlige ep's.

okei.. da skjønner jeg mer.. men uansett så tror jeg neppe salget ville gå ned! tror de aller fleste uansett ville kjøpt ep'r for å være sikker på å kunne spille alt...

Å si at man kan få salget ned til 1/5 er altfor simpelt...

Det er en kjent menneskelig last at vi ikke ønsker å være avhengig av andre.. det ligger ikke i vår natur!

Dermed tror jeg de fleste vil kjøpe samtlige ep's.

Tja...

Brukte 1/5 som eksempel siden gruppene varierer i størrelse, men 5 stk burde greie å dekke det meste..

Og når det gjelder

Det er en kjent menneskelig last at vi ikke ønsker å være avhengig av andre.. det ligger ikke i vår natur! Dermed tror jeg de fleste vil kjøpe samtlige ep's.

Og du anklager meg for å simplifisere? Fordi jeg ikke ønsker å være avhengig av andre for å overleve (noe de fleste i verden faktisk er), så kjøper jeg alle ep'er til et spill?¿?

Det er vel en heller liten gruppe som fører opp dataspill som et av sine primære behov. For de fleste av oss vil det nok heller falle inn under et gode vi gjerne vil ha. Og da vil det måtte kjempe om prioritet mot andre ønsker vi har som koster penger.

F.eks. for prisen av den ep'en kan jeg få 1-3 ganger på byen med venner, eller jeg kan få utvidet spillverdene i et av mine spill. Hvis jeg kunne fått denne utvidelsen gratis mot å bruke 5-10 minutter på å finne en som hadde kjøpt den, ville jeg ikke lenger trenge å velge bort 1-3 ganger på byen med venner, men gjøre som Ole Brum og sagt "ja takk, begge deler".

For dette er et valg de av oss som ikke har ubegrenset tilgang til penger faktisk må foreta. Velger vi A får vi ikke automatisk B også.

jeg forstår norsk og skjønner at... det var et eksempel med 1/5

Poenget her er at man skal være ganske tvilsom for å gidde å lete etter en person med ep.. hver eneste gang man skal ut på et brett..

Om jeg virkelig var interessert i å spille GW hadde jeg aldri giddet, å gjøre meg så avhengig av andre!

Det tror jeg neppe noen andre med en genuin interesse for et spill ville gjøre heller!

whatever.. ikke noe å krangle om akkurat!

De som vurderer å kjøpe GW istedenfor WoW burde lese dette... VG - WoW - avinstallert

Endret av minto

Hehe, merkelig hvordan en diskusjon om trådstarter skulle kjøpe GW utviklet seg til en filosofisk diskusjon :hmm:

Minto, har lest den "anmeldelsen" der. Selv om jeg faktisk er litt ening med han, så skriver han den artikkelen på en så usaklig måte at den virker helt useriøs. (Den er sikkert det også)

Ønsker du å besøke guild-siden vår, er det bare å følge linken i signaturen min...

Jeg må bare få presisere:

dere skriver på siden deres: Vi er den første og største norske GuildWars klanen som er opprettet, til nå..... og Guildet ble startet og stiftet i et lite forum 01/03/2005, med en plan om å lage det første norske Guildet i Guild Wars.

Hvis datoen da er (som jeg forstår den) 1. mars, så må jeg bare beklage å si at dere ikke er den første norske guilden :) Ikke umulig at dere er første norske guild med hjemmeside, eller at dere er den største guilden, men jeg var med å grunnlegge en norsk guild den 19. feb . Denne guilden heter Northern Horizon . Hvis datoen på grunnleggingen av guilden er 3. jan, så må jeg bare legge meg langflat og beklage ;)

Dette var bare for å spikke noen fliser i håp om at tiden skal gå fortere til utgivelsen :D

Hvis datoen da er (som jeg forstår den) 1. mars, så må jeg bare beklage å si at dere ikke er den første norske guilden :) Ikke umulig at dere er første norske guild med hjemmeside, eller at dere er den største guilden, men jeg var med å grunnlegge en norsk guild den 19. feb . Denne guilden heter Northern Horizon . Hvis datoen på grunnleggingen av guilden er 3. jan, så må jeg bare legge meg langflat og beklage ;)

Siden jeg ble medlem av Guildet i januar, så er det nok trygt å si at det ble startet 3 jan...

Endret av Mr.Garibaldi
Minto, har lest den "anmeldelsen" der. Selv om jeg faktisk er litt ening med han, så skriver han den artikkelen på en så usaklig måte at den virker helt useriøs. (Den er sikkert det også)

siden det skrives anonymt er det vanskelig å si..

Men han er tydeligvis godt voksen!

Hvem vet Kanskje det Thomaz Strelescki (garantert stavet feil) som har skrevet det..

Synes ikke det virker spesielt useriøst... bare veldig kritisk til mmorpg's generelt!

• 2 uker senere...

Hei, jeg er lei av de fleste spillene som jeg har. Så jeg tenkte det ville bli bra med et spill som Guild Wars

Men, det jeg lurte på. Hvor kan jeg Pre-Order? Noen som har noen forslag til hvilke internett sidert som er bra? Og en ting til, får jeg sånn key i mail elleno når jeg pre-order? Slik at jeg kan spille under Beta greiene?

Og et siste spørsmål, er ikke vandt med slike spill. Men, i betaen, blir Character'en slettet eller kan jeg forsette med den når det starter skikkelig?

Takk

:)

Du reserverer nickene du bruker i betaene..

Men alt bli slettet ved start, slik at alle står likt når spillet starter!

du kan bestille pre-order fra bl.a gameplay.co.uk da vil du få betekey til dn siste beta-eventen!

Om du ikke trenger beta.. så er spillet rimelig om du handler hos play.com!

Av norske sider er det bare gamezone.no som har det så vidt jeg vet...

Info om GW finner man enten på GuildWars - Offisiell Side

Elller GWEurope

Du kan også trykke på linken i signaturen min for å få en del info..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...