Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SpeedTouch 510i og Siemens SE505 dsl/cable


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har satt opp trådløst nettverk hjemme, men klarer ikke å få tilgang til web-interface på routeren min (Siemens) sånn at jeg kan sette opp innstillingene på den. Regner egentlig med at det kommer av at jeg har satt den i bridge-modus...

 

Men; Dersom jeg ikke har den som bridge, får jeg ikke kontakt med internett, og klarer heller ikke å komme inn på modemet... Kan jeg kanskje sette modemet i bridge-modus og bruke den trådløse routeren som router kanskje?

 

I så fall... hvordan gjør jeg det??? Sliter sinnsykt med å få modemet som bridge...

 

Håper noen har forslag til hva jeg gjør galt / kan gjøre!

 

 

På forhånd takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok! Tusen takk for svar, men en ting til...

 

 

Noen som vet om jeg fortsatt vil få tilgang til modemet da?

 

Jeg har forresten prøvd flere forskjellige måter å få modemet i bridge-modus på, men får bare feilmeldinger fra modemet da... Har prøvd online.no sine oppskrifter, men de fungerer ikke. Noen som vet hvordan man får det til?

 

Forresten, blir DHCP-serveren i modemet slått av når det blir bridge, det er nemlig en egen i den trådløse routeren...

Endret av aodinsen
Lenke til kommentar

Trenger litt assistanse. Holder på med samme problematikk. Speedtouch sammen med Siemens SE505 dsl/cable.

 

Blir avkrevd brukernavn og passord når jeg prøver å gå inn på et Speedtouch 510i modem. Modemet skal være satt tilbake til fabrikkinnstillinger.

Finner ikke noe om hva startpassordet kan være. Vet andre fabrikanter ofte skriver dette i dokumentasjonen, men den har jeg ikke.

 

Kjenner noen startpassordet?

Lenke til kommentar

Brukernavn adsl og passord 1024 gjorde at jeg kom inn. Tyder kanskje på at jeg ikke har klart å resette til fabrikkinstillinger.

 

Da jeg kom inn fikk jeg ikke opp valgene som er beskrevet under support på online.no:

1. Skriv adressen 10.0.0.138 i din nettleser for å åpne ruteroppsettet

2. Velg Advanced - Easy Setup. Veiviseren for oppsett av ruteren starter

3. Klikk Next.

 

Jeg fikk bare sett status logg ovs. Kom ikke inn noen steder hvor oppsettet kunne endres.

 

Ser at modemet står bridgemodus. Men kommer likevel ikke ut på internett gjennom siemens routeren - selv om status i den viser tilkobling til internett. Ser som om det ikke tildeles ip fra ISP-leverandøren.

Har ADSL fra Bluecom.

 

Når jeg bruker et Speedstream-modem, som jeg vanligvis bruker, så virker siemensrouteren helt som den skal - av den grunn antar jeg at det er Speedtouch-modemet som "ikke samarbeider" som det skal.

 

Trenger jeg noe mer programvare for å kunne endre innstillingene i Speedtouch-modemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...