Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurderer å kjøpe GAGIVA mito 125


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei

 

tiden erinne for lett sykkel ......

 

:D lurer litt på om noen har noe å si om mito er den bra eller rett og slett ræva???

 

håper dere svarer.... :cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det heter forresten CAGIVA MITO, ikke GAGIVA

 

Veldig god sykkel.

Jeg har hørt mange steder at den har dårligere ytelser enn Honda NSR og Aprilia RS når den er plombert ned til 15 hestekrefter, men når den har fulltrim har den 36/37 hestekrefter som er et par hester mer enn de andre.

 

Sykkelen har god kvalitet, dog delene er ganske dyre og leveringstiden kan være litt drøy.

Kjøreegenskapene er veldig ''racing'' som aprilia rs. Det samme med fjæring og sittestilling.

 

Av NSR, RS og Mito har Mito best bremser med en 320mm skive med 4-stempels Brembo kalipere. RS har en 320mm skive med 4-stempels Grimea kaliper, mens NSR som dårligstemann har en 318mm skive med 2-stempels kaliper (husker ikke merke). Mito er best, mens RS er bittelitt bak og NSR er et stykke bak når det gjelder bremser.

 

Sykkelen er litt tyngre og kjøre for en nybegyner enn RS og NSR.

MEn en god fører gjør denne tungheten til bedre svingegenskaper.

 

Prisen er ganske stiv, men etter manges mening verdt det.

Jeg gikk for en Aprilia RS ny, men på høsttilbud på 49900kr.

Mito'en koster 61990kr. De selger den på Moss mc senter og Snellingen Cross senter.

 

Som sagt valgte jeg Aprilia, men du vil nok bli like fornøyd med en mito!

Endret av TDK
Skrevet

 

Som sagt valgte jeg Aprilia, men du vil nok bli like fornøyd med en mito!

 

hei hei lurer veldig på hva du betaler i forsikring hadde det ikke vært for at forsikringa var så dyr som den var ville jeg valgt aprilia .....

 

hvis jeg hadde fått forsikring til en grei pris ville jeg valgt aprilia

Skrevet (endret)

 

Som sagt valgte jeg Aprilia, men du vil nok bli like fornøyd med en mito!

 

hei hei lurer veldig på hva du betaler i forsikring hadde det ikke vært for at forsikringa var så dyr som den var ville jeg valgt aprilia .....

 

hvis jeg hadde fått forsikring til en grei pris ville jeg valgt aprilia

Jeg betaler 6200kr i året.

 

Fullkasko, 20% bonus, på pappa i selskapet Duborgh.

 

Mito er forresten billigere enn RS på forsikring.

Endret av TDK
Skrevet (endret)

Husker jeg betalte under 3k i året for RS 125 i Sparebank1.

Men man må ha en slags grunnforsikkring der fra før av.

Endret av sexyme
  • 2 uker senere...
Skrevet
Det heter forresten CAGIVA MITO, ikke GAGIVA

 

Veldig god sykkel.

Jeg har hørt mange steder at den har dårligere ytelser enn Honda NSR og Aprilia RS når den er plombert ned til 15 hestekrefter, men når den har fulltrim har den 36/37 hestekrefter som er et par hester mer enn de andre.

 

Sykkelen har god kvalitet, dog delene er ganske dyre og leveringstiden kan være litt drøy.

Kjøreegenskapene er veldig ''racing'' som aprilia rs. Det samme med fjæring og sittestilling.

 

Av NSR, RS og Mito har Mito best bremser med en 320mm skive med 4-stempels Brembo kalipere. RS har en 320mm skive med 4-stempels Grimea kaliper, mens NSR som dårligstemann har en 318mm skive med 2-stempels kaliper (husker ikke merke). Mito er best, mens RS er bittelitt bak og NSR er et stykke bak når det gjelder bremser.

 

Sykkelen er litt tyngre og kjøre for en nybegyner enn RS og NSR.

MEn en god fører gjør denne tungheten til bedre svingegenskaper.

 

Prisen er ganske stiv, men etter manges mening verdt det.

Jeg gikk for en Aprilia RS ny, men på høsttilbud på 49900kr.

Mito'en koster 61990kr. De selger den på Moss mc senter og Snellingen Cross senter.

 

Som sagt valgte jeg Aprilia, men du vil nok bli like fornøyd med en mito!

Tviler på at den yter dårligere originalt en aprilia og nsr.

 

Jeg har en husqvarna sm-125s som er en supermotard med samme motor som cagiva mito. Jeg tar nsr på akselrasjon når jeg har originalt og dem uplombert. Holder dem på toppfart.

 

Vil tro at mitoen er like kvass originalt, så den vil ikke ha noe problem med å hamle opp med rs og nsr.

Skrevet

125 TZR er visst den værste lett-sykkelen originalt (fra fabrikk) med sine 43hester, som også er den beste i vekt/hestekraft-klassen...

 

Men er jo litt tyngre i forhold til andre 125cc's...

Skrevet
Det heter forresten CAGIVA MITO, ikke GAGIVA

 

Veldig god sykkel.

Jeg har hørt mange steder at den har dårligere ytelser enn Honda NSR og Aprilia RS når den er plombert ned til 15 hestekrefter, men når den har fulltrim har den 36/37 hestekrefter som er et par hester mer enn de andre.

 

Sykkelen har god kvalitet, dog delene er ganske dyre og leveringstiden kan være litt drøy.

Kjøreegenskapene er veldig ''racing'' som aprilia rs. Det samme med fjæring og sittestilling.

 

Av NSR, RS og Mito har Mito best bremser med en 320mm skive med 4-stempels Brembo kalipere. RS har en 320mm skive med 4-stempels Grimea kaliper, mens NSR som dårligstemann har en 318mm skive med 2-stempels kaliper (husker ikke merke). Mito er best, mens RS er bittelitt bak og NSR er et stykke bak når det gjelder bremser.

 

Sykkelen er litt tyngre og kjøre for en nybegyner enn RS og NSR.

MEn en god fører gjør denne tungheten til bedre svingegenskaper.

 

Prisen er ganske stiv, men etter manges mening verdt det.

Jeg gikk for en Aprilia RS ny, men på høsttilbud på 49900kr.

Mito'en koster 61990kr. De selger den på Moss mc senter og Snellingen Cross senter.

 

Som sagt valgte jeg Aprilia, men du vil nok bli like fornøyd med en mito!

Tviler på at den yter dårligere originalt en aprilia og nsr.

 

Jeg har en husqvarna sm-125s som er en supermotard med samme motor som cagiva mito. Jeg tar nsr på akselrasjon når jeg har originalt og dem uplombert. Holder dem på toppfart.

 

Vil tro at mitoen er like kvass originalt, så den vil ikke ha noe problem med å hamle opp med rs og nsr.

Tja, jeg har hørt det fra diverse steder, blant annet fra en test fra et eller annet blad.

 

Du har vel ikke helt lik motor selv om Cagiva har samme eier som Husqvarna (eller eier cagiva dem?).

 

En uplombert NSR går vel i 150 km/t, og at din holder følge der er ikke sant.

Jeg vet ikke toppfarten på din, men den er vel 125 omtrent? Cagiva Raptor 125, med helt lik motor som Mito, gjør 125km/t og din er vel ikke noe mer aerodynamisk enn den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...