Gå til innhold

Rammstein kabinett - Update 27.04


Anbefalte innlegg

Da var det dags for en liten skrift update!(glemte kameraet hos pappa :wallbash: )

 

I dag har jeg vært på besøk hos kameraten min mens han arbeidet, men hadde selvfølgelig ikke tid til å hente kameraet før jeg besøkte han. Det går ganske bra, bortsett fra at han måtte kappe alle sidene på nytt da 1mm var litt vanskelig å sveise uten at det ble hull...så nå er de fleste delene kappet opp, men i 2mm stål. det ble betydelig tyngre, men da også sterkere, selv om det sikkert ikke var noen vits. Han skal jobbe videre i morgen, med sveising, og kapping av noen flere sider. Skal møte han i kveld, og så skal han få en opplæring i kameraet jeg har.

 

så langt som dette har han kommet med sveisinga i dag..

12.jpg

 

på søndag, eller mandag kommer det en saftig update med masse bilder. skal på klassetur i morgen, og den varer til søndag så update kommer da enten på søndag eller mandag:D

 

z1Ob

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tia beggyner å bli knapp nå ja.. ;) men stå på :D

ja, men skulle gjerne fått selve pc'en til må gå før jeg drar på TG. Hvis ikke må jeg ta med Dell pc'en min :hrm: hvis noen kan hjelpe så se her

 

beklager at det ikke ble noen update i går. Det var fordi de måtte ha undervisning i mesteparten av timene de skulle ha på verkstedet på fredag. Derfor hadde han ikke noe serlig tid til å arbeide eller ta bilder. jeg skal ned dit om ca.45 min og sjekke hvordan det går, og være sikker på at det blir tatt bilder. jeg er 90% sikker på at det blir update, men det kan jo hende at han harr glemt kameraet hjemme, eller er syk

 

edit: var nå nede på skolen, men fant han ikke :cry: , snakket med han i går og da hadde han vært hjemme fra skolen, men sa at han skulle dra i dag. Håper han er på skolen et sted så han får tatt noen bilder

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Endelig er prosjektet i gang, husker tråden på casemod om denne!

 

Men er ikke det litt kort tid frem til TG da? Du må skynte deg :p Er bare å ta et par nattskift :whistle:

vet ikke lenger om jeg rekker det...og hvis jeg ikke får igang den andre pc'en min som skal inn i kabinette kommer jeg ikke til å ha det med på TG :( , fortsatt hvis noen tror de kan hjelpe, så ta en titt her

 

kameraten min er fortsatt syk, så han får ikke gjort noe mer før fredag. men hvis han får sveiset alt untatt den lille R'en på toppen, så kan jeg lime den sammen med stål-epoxy, men som sagt hvis jeg ikke får pc'en til å funke tar jeg ikke med med kabinettet...

Lenke til kommentar
noe håp for at dt blir færdig?

nei, dessverre så er det ikke noe håp om at den blir ferdig til TG :cry: . Kammeraten min var syk hele forrige uke og da ble det ikke noe mer sveising. Har plexi liggende ute, men vil ikke skjære de til før jeg får selve kabinettet, i tilfelle det skulle være noen små forskjeller på målene.

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

UPDATE!

 

Da var det endelig tid for update :D

 

til nå har vi fått gjort en del, og det kommer til å bli gjort en del mer fremover ;) . På torsdag skal jeg bort og hjelpe til med byggingen, og da blir det sansynligvis ny update med masse bilder.

 

Over til bildene:

DSCN0915Custom.jpg

her er da en av de fire sidene ferdig sveiset.

DSCN0916Custom.jpg

Annen vinkel

DSCN0917Custom.jpg

Her er da to ferdige, men bildet ble tatt litt fortløpende, så fikk ikke med den andre :p

DSCN0924Custom.jpg

To av de fire delene ferdigsveiset og satt opp mot hverandre

DSCN0929Custom.jpg

Begynner å hjelpe. Her mangler det da bare to små sider som skal bli sveiset fast på torsdag

DSCN0930Custom.jpg

Annen vinkel

DSCN0927Custom.jpg

Her er delene satt fort opp mot hverandre så man får inntrykk av hvordan det kommer til å se ut

DSCN0928Custom.jpg

DSCN0926Custom.jpg

DSCN0925Custom.jpg

 

Det var da det som er gjort foreløpig. Jeg vet ikke om jeg skal pusse den så den skinner eller lakke den. Noen synspunkter?

På torsdag kommer vi til å sveise på de to siste platene, og så borre hull til hengsler, trolig feste de med poppnagler. Hvis vi får tid, begynner vi også å kutte ut delene til R'en på toppen.

 

Det var alt for nå, ris/ros?

 

z1Ob

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar

Ja, en etterlengtet update dette, ser bra ut. Synes du burde gå for å pusse den så den skinner jeg, og hvis du ikke blir formøyd, så lakker du over det.

Grunn 1: Du må pusse uansett

Grunn 2: Så slipper du å pusse mer enn en gang ;)

Gleder meg til neste update! :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

ikke verst nei :D med tanke på finishen: jeg synes du burde gå over hele greia med et meget fint pussepapir.... 1000eller noe sånt... da får hele kassa en fin ``dogg`` effekt. Stå på! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for de positive komentarene :)

 

Da var det tid for en liten update igjen ;)

 

Fikke ikke gjort så mye som jeg trodde da jeg måtte bli på min skole å skrive naturfag rapport :hrm: vi fikk bare sveiset ferdig 2 av 4 sider, men resten blir gjort i morgen. Planen var også å feste hengsler idag, men det ble det da ikke tid til+at jeg må kjøpe hengslene først :blush: (de hadde ingen der. Noe som jeg trodde)så hengslene blir nok festet på tirsdag. Over til bildene :D

 

DSCN0932Custom.jpg

her er da enda en liten plate sveset på

DSCN0935Custom.jpg

DSCN0936Custom.jpg

flere vinkler

DSCN0943Custom.jpg

alle delene som skal sveises sammen(R'en som skal være på toppen, blir laget senere..)

DSCN0941Custom.jpg

DSCN0940Custom.jpg

andre vinkler...

DSCN0939Custom.jpg

her har vi da satt alle delene(- R'en) opp som det skal være.

DSCN0938Custom.jpg

Det ser ganske skeivt ut, men når vi får sveiset det sammen, skal vi bøye det så det blir bra ;)

DSCN0939Custom.jpg

enda en vinkel.

 

Nå blir det kanskje ikke noen bilde update før på tirsdag, men skriftlig update skal det nok bli :D

 

Det var det for idag, håper dere likte det holdt til forventningene :)

 

z1Ob

Endret av z1Ob
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...