Gå til innhold

WWIE litt billig webshoper eller ?


Anbefalte innlegg

kan det tenkes at de "forhandlerne" lager piratkopier? i så fall hvordan er det mulig å få testet at de produktene han selger holder det de lover i forhold til standarden som er på andre webshop'er? håper på at noen som har handlet der tester produktet så det blir en oppklaring på kvaliteten. eneste som hindrer meg fra å handle der foreløpig :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk svar fra WWIE:

 

Takker for din email og takker for din bestilling.

 

Vi har sendt melding til Foretaksregisteret for å bytte navn til WORLD WIDE IMPORT -Olav Pedersen. Som du kanskje hvet, så er det en saksgang i dette registeret på noen uker. Vi beklager imidlertid hvis dette skaper misforståelser.

Lenke til kommentar

Sendte mail til fyren jeg:

 

Quote:


Hei!


Jeg kan være interessert i å kjøpe noe fra dere i fremtiden. Men siden websidene deres virker såpass useriøse (har dere noen som helst anelse hvor mye dere taper på dette?!?) ønsker jeg en eller flere referanser (fornøyde kunder) om mulig...


 

Og som svar fikk jeg :

 

Quote:


Takker for din email.


Jeg beklager at du ikke liker utseende på web siden vår, og at dette er en avgjøerende faktor for deg, med hensyn til kjøp av prosukter hos oss. Vi vil derfor anbefale deg å bestille fra en annen leveradør med dobbel så fin webside og med dobbel så høy pris på samme produkter.


Flesteparten av våre besøkende (massevis av firmakunder) ser heldigvis mere på prisen enn på utseende av vår webside. De ser at de sparer enorme beløp ved kjøp gjennom oss. Det er ikke risikabelt å bestille gjennom oss, fordi vi ikke tar noe forskuddsbetaling.


Ha en god dag.


Med Hilsen


Ansgar Røkke

Salgs og Markedssjef


 

Svaret mitt :

 

Quote:


Ser du eksporterer juice, "representerer et stort MLM selskap" (grøss&gru), importerer smartkort og waffer programerer til piratbruk, tobakk og mobilutstyr... Hvorfor ikke bruke ~1000,- i året på å ha sitt eget domene og litt bedre informasjon på websidene? Du hadde kanskje lurt meg til å kjøpe da, hvis i tillegg prisene hadde vært tanken høyere - men de er nå så lave at man blir veldig mistenksom...


Oh well! Greier fint å komme meg under prisene dine med grei nok margin ved å handle på billigsalg i USA og få noen til å ta det over for meg, men det hadde jo vært praktisk med norsk returrett, 220V strømforsyning, kjøpslovens garanti og slikt, Ulempene ved å handle med deg utveier dessverre den lave prisen... Må ihvertfall si jeg er imponert over at du har greid å skaffe tilveie avtaler som tydeligvis er betraktelig bedre enn det megasjappene og loss-leaderene i usa greier (bl.a. amazon og buy.com)!!


 

Prøv forresten et søk på [email protected]http://groups.google.com...

Lenke til kommentar

Egentlig er jo disse kameraene gått ut av produksjon. Har sett på en del utenlandske sider at de har gått betraktelig ned i pris. Norske forretninger tviholder på gamle priser for å tjene mest mulig penger. Jammen bra at en slik fyr dukker opp og selger billigere enn disse andre pengegriske forretningene. Håper virkelig at han selger mye og at han fortsetter i samme sporet senere også...:smile:Han kan trenge en litt bedre webside.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Merkelig at fyren ikke klarer å hoste opp en eneste referanse fra en fornøyd kunde. Greit at fyren blir fornærma når man antyder at websiden hans ser uproff ut, men han kan ikke svare sånn når han prøver å selge noe, med mindre han prøver å bli kvitt "brysomme" kunder.

 

Ut fra de "andre" produktene han selger, så virker det som om han bare driver med sånn postordrekatalog-varer, slike man som regel føler at man har blitt griselurt når man får.

 

Men ingeting hadde vært hyggeligere enn at noen kunne motbevise at jeg har rett...

 

For de som vil lese om "juice-importen" hans, prøv denne:

http://groups.google.com/groups?q=wwimport...juliett.dax.net

Lenke til kommentar

Dette er i hvert fall ulovlig.

 

"Vi gir 10 dagers angrefrist på bestillingen, regnet fra den dato produktet er bestilt. Er ikke produktet avbestilt innen fristen, er bestillingen å regne som bindene. "

 

Angrefristen gjelder fra den dagen du MOTTAR kameraet på posthuset. Har sendt en mail til firmaet angående registeringen i brønnøysund. Kommer tilbake senere med svaret derfra.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg sjekket opp firmaet en del og har sendt en bekymret e-mail til WW Import og fikk like etter et for så vidt lettende svar :

 

______________________________________________

Takker for emailen din.

 

Jeg forstår at du er bekymret. Det stemmer at vårt organisasjonsnummer

tillhører Rekkverkspesialisten ved Olav Pedersen.

Olav Pedersen (dagl. leder) og jeg er partnere. Rekkverkspesialisten skal

bytte navn til WORLD WIDE IMPORT og melding til foretaksregisteret er

allerede sendt. Jeg beklager at dette ikke er opplyst. På foretaksregisteret

vil det ta litt tid før det nye navnet er registret på Pedersen, men vi fikk

foretaksregisterets velsignelse til å allerede begynne å bruke WORLD WIDE

IMPORT.

 

Kontoen tilhører også Rekkverkspesialisten fordi DNB ikke kunne skrive denne

på WORLD WIDE IMPORT før ny firmaattest foreligger. Dette vil selvfølgelig

bli ordnet straks vi har fått den nye attesten fra foretaksregisteret.

 

Inntil videre har vi brukt Angelfires gratis web sider for å lage vår web

side. Vi vil lage egen side etter nyttår (Januar) med eget domene. Grunnen

til at vi valgte en gratis side er at vi så fort som mulig skule få ut de

produktene vi tilbyr.

 

Det må innrømmes at vi ikke har solgt kamera før, men vi jeg har hvert i

import/export bransjen i ca. 11 år. Jeg har hvert engasjert i å serve først

og fremst firmaer, men jeg har også solgt direkte til sluttbrukere gjennom

kampanjesalg tidligere. Jeg er den "gamle" eier av WORLD WIDE IMPORT som

Olav Pedersen nå overtar dette navnet.

 

Vi gir selvfølgelig 10 dagers angrefrist etter at varene er mottatt, men i

tilleg gir vi 10 dagers angrefrist på selveste bestillingen også. Med andre

ord : fra den dato vi har registret din bestilling og 10 dager fremover gir

vi en angrefrist på bestillingen. Husk at vi må legge ut alle beløpene og

kjøpe inn alle produktene, basert på de bestillingene vi får. Vi tar jo

egentlig den største risikoen her. Hvis vi satte det på "spissen": hva ville

skjedd hvis ikke en eneste kunde hadde hentet produktene de hadde bestilt av

oss? Da hadde jo tapet hvert hos oss og vi ville fått problemene.

 

Ring til El-kjøp eller en annen "seriøs" forhandler og hør hvor lang tid

digitale kamera, mobiltelefoner og andre elektriske småartikler har: 1 års

garanti er svaret! På Vaskemaskiner og større elektriske artikler er det 5

år. Vi vil undersøke dette nærmere, men det er i alle fall slik vi har fått

opplyst.

 

Når det gjelder oppkravsgebyr vi har satt, så sponser vi faktisk en god del

av hva det egentlig koster å sende disse pakkene.

Vi må tenke på hvilken forsikring posten tilbyr oss hvis en pakke skulle bli

skadet og vi må ta hensyn til dette. Derfor sendes pakkene som "pakker" i

oppkrav. Dette koster faktisk kr, 149 pr. pakke fra 0 til 10 kg. Innholdet

pr. pakke er da forsikret opp til kr. 10 000. Som du ser, så sponser vi

faktisk hver kunde med 50 kroner ! dette kan enkelt og greit sjekkes opp mot

postkontoret.

 

Vi har hele tiden sagt at alle som vil avhente sine produkter selv, er

velkommen til å gjøre dette. Vi har flere kunder i Aust-Agder og Vest-Agder

som ønsker å hente selv. Vi er bare glad til, for vi sparer 50 kroner pr.

kunde for å slippe å sende produktene pr. oppkrav, og arbeidet dette

medfører. Så, du er hjertelig velkommen hvis du vil avhente ditt produkt

selv.

 

Hvis du er usikker på en pakke som er betalt pr. oppkrav, så vil jeg

anbefale deg å åpne pakken på posten, med en funksjonær som vitne. Er ikke

innhold i samsvar med faktura eller ordrebekreftelse, får du pengene tilbake

fra postkontoret og pakken blir eventuelt retunert. Jeg gjør dette selv hvis

jeg er usikker på om jeg har fått det produktet jeg har bestilt. Dessuten

anbefaler vi kunden å gjøre dette uansett, da sendingen skal sjekkes for

eventuelle fraktskader.

 

Jeg skjønner at du er skeptisk, men jeg håper allikevel at dette har

oppklart noe. Vennligst gi beskjed om du fortsatt skal ha varen du har

bestilt.

 

Med vennlig Hilsen

 

Ansgar Røkke

____________________________________________

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...