Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dele internettforbindelse via trådløs router


Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å hjelpe en kar å sette opp nett hjemme her om dagen, men det funka ikke. Den tenkte konfigurasjonen er som følger:

 

Stasjonær PC med ISDN-tilkobling (Bonde på landsbygda, får ikke ADSL)

 

Dele internett-tilkoblingen via innebygd Ethernet-adapter

 

Koble denne til WAN-porten på en Dlink DI-624+ Trådløs router

 

Dell laptop med innebygd trådløst kort.

 

 

Fast ip på Ethernet-kortet, samme adresse satt som gateway på routeren. Har kjørt veiviseren på begge maskinene.

 

Funker ikke. Min mannlige intuisjon (ja...?) sier meg at dette burde la seg gjøre. Er det noen som kan fortelle meg om dette skal kunne la seg gjøre, eller om vi kaster bort tida og må skaffe en ISDN-router i tillegg? Det funker nemlig, men blir dyrere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg er litt på tynn is her, men jeg tror nok ikke du kan bruke WAN-porten på ruteren din, den er beregnet på tilkopling til et ADSL-modem.

Prøv å tilknytt den stasjonære PCn til en av de 4 ordinære 10/100Mb ethernet-portene på ruteren. Jeg ville først prøvd å få kommunikasjon mellom PCene på denne måten, f.eks. deling av mapper, og deretter gått videre og prøvd med ISDN-forbindelsen.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det går ikke med den WAN porten. Bruk ICS (Internet Connection Sharing) på den stasjonære og bruk bare switch-delen og ikke Wan delen for deling av Internet. Tror at da skal det funke litt, men husk og slå av DHCP i D-linken også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...