Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Stopper før Boot


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem min nye maskin som er følgende deler:

A8N-SLI

Club3D GeForce 6600GT

Corsair twin512mb ram

AMD 3000+ 1.8ghz

NorthQ 400W PSU

 

Problemet er at maskinen stopper opp rett før boot. dvs der den svarte skjermen med all den hvite skriften med informasjon om alle delene på Dataen er. bildet som er før det der Windows loader.

Bare en _ blinker nede i hjørnet, og ingenting skjer.

 

Første gang jeg prøvde, gikk det fint å installere windows. men da denne windowsversionen(windows XP x65 beta) var noe ustabil, valgte jeg å formatere HDD for å legge inn en valing version av Windows XP.

Jeg formaterte HDD på min andre maskin under windows, og puttet den inn igjenn i den nye. Deretter startet jeg opp, og følgende problem kom.

 

Jeg prøvde med en annen HDD uten operativsystem, og samme skjedde. Men da jeg prøvde med en HDD som hadde Operativsystem, så kom den fram og windows startet å loade. Problemet da var jo selvfølgelig at det kom en feilmelding om at noe som ikke passet. noe som ikke er så rart i og med at det er totalt forskjellige deler.

 

Jeg har endret oppstartsrekkefølge i BIOS, men det ser heller ikke ut til å funke.

 

Mitt spørsmål er da, er det noen som har en ide om hvordan man får fikset dette problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...