Gå til innhold

x800xt vs x850xt pe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er vesentlig forskjell på

Dette agp skjermkortet

Link: x800xt

og dette pci express skjermkortet?

Link: x850xt pe

Det er jo bare ca 400kr i forskjell, men jeg er usikker på om pci express er bedre enn agp.

er det verdt å kjøpe pci express fremfor agp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du ha en ny maskin og da? Eventuelt nytt hovedkort? PCIe er jo en annen standard som krever en annen slot enn de gode gamle AGP hovedkortene. Dersom du kun skal ha nytt skjermkort er du nok låst til den standarden maskinen din støtter, mest sannsynlig AGP. Skal du ha ny maskin ville jeg nok gått for PCIe som er den nye standarden selv om den per i dag ikke har noen fordeler ytelsesmessig.

Skrevet

skal kjøpe ny, derfor lurte jeg på om det var veldig stor forskjell på pci e og agp kortet?

skal selvfølgelig kjøpe nytt hk.....

Skrevet

Hvilken buss kortet bruker (AGP/PCI-E) spiller ingen rolle, båndbredden til AGP 8X er ikke flaskehalsen til skjermkort enda. Kanskje dette vil endre seg med neste generasjons kort, men jeg tviler egentlig.

Bortsett fra det så er det vel 40MHz på GPU og 80MHz på MEM som skiller de? Noe sånt. Tror egentlig dette merkes best i veldig høye oppløsninger.

Merk også at X850 sperrer pci-plassen ved siden av pga vifteløsningen. Gecube kom nettop med en single slot løsning, men dette er vel neppe i salg her enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...