Gå til innhold

Overklokking av xp2400+ mobile 35w


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Skal sette denne prosessoren på ett Asus A7N8E-Deluxe. Det jeg lurer på er hva jeg kan forvente av denne prosessoren. Har ikke lyst å sette Vcore over 1,65v, og håper den vil kjøre på 200mhz fsb.

 

Hva har andre greid å få på prosessoren?

 

Mene å ha sett en tråd der folk har lagt ut hva de greide, men finner den ikke igjen. Hvis noen har en link til den tråden eller kan fortelle om egne resultater er det flott :)

 

Mvh Lasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tilsvarende cpu på ett Abit NF7v2 kort som har tusket og gått nå på 1,575v @ 2,2 GHz over lang tid nå.

 

Har ikke noe særlig bra kjøling på den maskinen siden det er en "kjerringmaskin" som blir brukt til sims, men har startet den opp på 2,5GHz uten problemer.

 

Du kommer deg kanskje til 2,3 - 2,4 GHz @ 1.65v :w00t:

 

Finnes heller ikke noe fastisvar på hvor høyt du kommer, mange ting spiller inn for resultatet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du behøver ikke være redd for å sette opp VCore..

...da du har kjøpt et HK som ikke tillater særlig mye...

Har nesten samme oppsett selv...

Asus A7N8X-E Deluxe og XP-M 2400+ 35w..

Denne kjører jeg helt stabilt på 12x200 @ 1.675Volt...max. temp 44 grader med Thermalright SI-97 + Zalman 120mm @ 2000rpm. Dette under stresstesting..

Max. VCore (uten über-Bios) er 1.775...noe som er alt for lite for seriøs klokking..

Vil tro min prosessor vil kjøre helt greit på 2600Mhz @ 2.0VCore og evt. vannkjøling (selv om den kjøler jeg har nå er tilnærmet vannkjøling)..

Den booter ivhertfall greit på 12.5x200 (max MP for dette HK), men kjører ikke helt stabilt (ikke krasj) med 1.775VCore (som altså er max.)

Hadde jeg visst det jeg vet nå.. hadde jeg valgt ett annet HK.. for litt mer seriøs klokking..

Lenke til kommentar

Har nå fått prosessoren og prøvd litt, men trenger hjelp til en ting.

 

Jeg klarer ikke å klokke stabilt på mer enn 2,3ghz (200x11,5). Kjører her på 1,6v. På 2,4ghz blir maskinen ustabil og restarter. Dette gjelder uansett hvor høyt jeg setter vcore. En sa til meg at det er ram'en som er problemet, men den skal da klare 200mhz (twinmos 3200 dualpack 102Mb).

 

Temperaturen går ikke over 55 grader på full load på 2,4ghz så det er ikke det som er problemet, og ellers har jeg meget fine temperaturer på bådeskjermkort og chipsett, så det er fin luftstrøm i kabinettet.

 

Er det noen som har ideer om hva det er som stopper høyere overklokking?

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

Har en splitter ny 500watt Mist strømforsyning så den burde holde.

 

Har planlagt å kjøpe denne kjøleren for å se om det hjelper. Er den å anbefale?

 

Så forresten i den linken at det var snakk om Temp-avlesning fra software, men hva med avlesning i bios? Hvor korrekt er den?

Lenke til kommentar
Har nå fått prosessoren og prøvd litt, men trenger hjelp til en ting.

 

Jeg klarer ikke å klokke stabilt på mer enn 2,3ghz (200x11,5). Kjører her på 1,6v. På 2,4ghz blir maskinen ustabil og restarter. Dette gjelder uansett hvor høyt jeg setter vcore. En sa til meg at det er ram'en som er problemet, men den skal da klare 200mhz (twinmos 3200 dualpack 102Mb).

 

Temperaturen går ikke over 55 grader på full load på 2,4ghz så det er ikke det som er problemet, og ellers har jeg meget fine temperaturer på bådeskjermkort og chipsett, så det er fin luftstrøm i kabinettet.

 

Er det noen som har ideer om hva det er som stopper høyere overklokking?

Ved 2,4 Ghz, må jrg opp i 1,775v på mitt Abit NF7-S v2.0(som undervolter litt, AIDA32 sier 1,75v) for å få det prime-stabilt.

Tror ikke du skal være redd for å stille vcore noe høyere, prøv å gå opp 0,025 av gangen, og test mye og lenge med f.eks Prime95... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...