Gå til innhold

Test av Creative MuVo TX 256


Anbefalte innlegg

Design

 

 

Første gang jeg så MuVo TX'en på bilde, syntes jeg den så litt "stor" ut. Men, etterhvert som jeg faktisk fikk den i hendene, virket den utrolig liten. Spilleren består av 2 deler. Pluggen (som du stikker inn i USB Porten) og batteri delen. Batteri delen er belagt av glatt plast, noee som jeg ikke syntes var så veldig lurt ettersom den blir utrolig stygg veldig fort. Jeg har hatt min spiller i omtrent 2 mnd. og den ser igrunnen ikke så veldig fin ut mer. MuVo TX skulle heller ha blitt laget i samme "stoff" som Creative Muvo, som ikke får så lett riper på seg.

 

 

Funksjonalitet

 

 

Mp3 spilleren min ble levert med 256Mb minne, noe som ikke er allverdens. Men, det duger til vanlig spilling, og til folk som ikke vil ha hele CD samlingen i lommen.

MuVo'en har stemmeopptak, noe som er bra hvis du er en ivrig opptager. Stemmen i opptakene vil naturligvis ikke bli allverden, siden mikrofonen ikke er den store. Men, dette er greit hvis det er kun noen vitser, dikt etc. du vil ta opp.

På MuVo'en kan du også spole på sangene, dette er smart, men det hakker noe skikkeligt! Du får heller ikke høre mens du spoler, så du må stoppe jevnt og ofte for å høre om det er der du skal høre. Greit nok. MuVo'en har støtte for WMA.

MuVo'en har til og med tastelås, noe som gjør at spilleren ikke lever sitt eget liv nede i bukse lommen. MuVo TX fåes også med 512 MB minne, noe som jeg anbefaler. 256MB er litt for lite for meg. Du får med en instalasjons CD, og det blir brukt Creative Media Source for å overflytte sangene. Dette fungerer greit.

 

 

 

Skjerm og meny

 

 

Skjermen til MuVo TX er ikke store karen. Sitter du på bussen og det humper litt, er det ofte vanskeligt å se sangen du spiller på. MuVo TX har spart seg for bla. klokke, dato og liknende. Du får informasjon om: Hvilken sang du spiller, hvor mye batteri som er igjen, og hvor lang tiden på sangen. Menyen er enkel, du blar deg videre med scroll'en nede på MuVo'en og du kan bla deg igjennom 9 katergorier. Du har bla. Equalizer på spilleren, så du får gjort musikk lyden akkurat som du vil. Det finnes noen forhåndsinstilte EQ der også, men å lage den selv, fungere veldig mye bedre! Det finnes skjerm innstilliger, der kan du skifte LCD retning, så skjeivhendte kan bruke den enklere, Kontrast, LCD lys, språk, autoslukk og informasjon. På informasjon finner du info om hvor mye minne du har til hvilken versjon du har.

Autoslukk funksjonen har jeg enda ikke fått til og funke. Og har hørt at flere folk ikke har det heller. Kanskje SW oppdatering får det til å funke.

 

 

Helhetsinntrykk

 

 

Helthetsinntrykket til MuVo'en er godt. Den virker noe knirkete og puslete, men hva annet skal forvente av USB Stick spiller. Knappene er gode, og gode å trykke på.

Jeg vil si vi får mye for pengene her.

 

 

Bundle

 

 

Jeg vil ikke si at Creative har spart på ekstra utstyret til MuVo'en.

Du får med: Instalasjons CD, spiller, bærereim, ørepropper, og en beskyttelse holder. Bære reimen er smart, denne kan du bruke hvis du er ute å sykler eller ikke vil gå med spilleren i lommen, fest den på armen. Enkelt og greit.

 

 

 

Lyd

 

 

Øreproppene som følger med i pakken, er ikke noe å skryte av. Disse fungerer rett og slett ikke noe bra. Det er dårlig lyd, og de er onde i øret og faller lett av.

Jeg kjøpte meg et Koss Porta Pro, og lyd opplevelsen blir en helt annen.

 

 

Konklusjon

 

 

Jeg vil si MuVo TX 256 er ett glimrende kjøp. Du får mye for pengene, og den er lett å betjene. Det er som sagt noen ting som trekker ned, som lite display, dårlige ørepropper og ikke så veldig bra batteri levetid. Alt i alt, en god Mp3 spiller.

Endret av Bimmelom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har FM versjonen av den spilleren, og er ganske enig med det du skriver.

Har forøvrig hatt min i et halvt år nå, og har merket at hvir jeg trykker stereojacken litt til siden når den er plugget i muvo'en, forvrenger lyden seg helt, så det er noe rart med kontakten der inni, om det er slitasje eller en feilproduksjon vet jeg ikke. (og nei, det er ikke hodetelefonene, har testet sikkert 10 forskjellige par.)

 

forøvrig et kjøpe jeg er godt fornøyd med.

 

Batterilevetiden synest jeg forøvrig er helt grei med tanke på at det bare er ett AAA batteri som driver saken.

Lite display gør meg heller ingenting, ettersom et større bare ville ha økt størrelsen på spilleren. Dessuten pleier muvo'n å ligge i lomma, og jeg betjener den som oftest uten å se på den.

Lenke til kommentar
Batterilevetiden synest jeg forøvrig er helt grei med tanke på at det bare er ett AAA batteri som driver saken.
Ja! Men, har merket hvis jeg tar av LCD-lyset, holder den veldig mye lengre.

 

 

 

og har merket at hvir jeg trykker stereojacken litt til siden når den er plugget i muvo'en, forvrenger lyden seg helt
Dette har jeg ikke merket. Kommer ingen skurre lyd eller noe hvis jeg vrir på pluggen.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Yoshi

Morn.

 

Tenkte jeg skulle sjekke en brukertest av denne siden hardwares stest var ikke så alt for god.

 

Men jeg fant ikke svar der.

Men jeg kan jo bare spørre deg.

Den innstllasjonscden?

Hva er det på den?

Lenke til kommentar
Morn.

 

Tenkte jeg skulle sjekke en brukertest av denne siden hardwares stest var ikke så alt for god.

 

Men jeg fant ikke svar der.

Men jeg kan jo bare spørre deg.

Den innstllasjonscden?

Hva er det på den?

På instalasjons Cd'en er følger det med Crative Medie Source. Bruker den til å laste sanger over til Mp3'spilleren. Har ikke funnet ut så veldig mye annet en det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...