Gå til innhold

Hvilken PSU?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå heller for 330W fra Enermax. Det bråker mindre, kjøler bedre og har etter det jeg har hørt og erfart bedre ytelse og stabilitet. Husker ikke helt hva prisene ligger på, men. Om du skal ha noe særlig overklokking ut av en T-Bird er dette det minste du bør gå for, alt over 1,3-1,4 må ha 300-350W PSU for å være AMD-godkjent.

Lenke til kommentar

Det som er viktig er hvor mye strøm den klarer å levere, spesielt på 5V-linjen. Sammenlign den gjerne med en forsterker;

Min forsterker på rundt 2x180W kan gjerne tilsvare en på "300W", dog av et annet fabrikat.

 

Poenget er; Jo mer strømsterk en PSU er, jo mer klarer den å drive - Jo mer strøm, dess større last, og en TBird er en ganske stor last.

 

Mitt forslag er: Sjekk spekkene på de forskjellige strømforsyningene.

 

Bortsett fra det må jeg bare si at jeg er særdeles fornøyd med min 431W Enemax. Veldig stillegående og krefter så det holder.....

 

Duckman

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-09-12 18:39, Dejavu skrev:

Vil du heller anbefale 350W Enermax til 658,-istedetfor 340W Chieftec PSU til 496,- ??


Det er 162kr for 10watt!!!

(prisene er fra microplex)


 

Nå har ikke jeg prøvd Chieftec, men jeg har en 330W Enermax selv, og det oser av kvalitet. Doble, temperaturregulerte vifter, relativt lydsvak, veldig mange laaaaaaaaaaaange kabler osv.

 

Det kommer litt an på hvilket behov og hvilken lommebok du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...