Gå til innhold

Endre størrelse på partisjon i win xp


Zamoht

Anbefalte innlegg

Jeg har fra før av partisjonert hd med partition magic i win98, da jeg gjorde det lot jeg c: være på 2gb. Men nå som jeg har lagt in XP er 2 gb i minste laget..

Hvordan kan jeg få endret størrelsen på partisjonen uten å slette data, eller er det i det hele tatt mulig? P.M. virker jo ikke med NT/XP :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det finnes ingen muligheter i Windows XP til å forandre på partisjons-størrelser.

Uansett du utføre endringene ved hjelp av bootdiskettene til PM hvis minst 1 av partisjonene som det innebærer endring på inneholder operativsystemet du kjører.

Lag diskettene med PM og gjør endringene... Det skal fungere.

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2001-11-18 23:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-18 23:31, borre skrev:

Nei, det finnes ingen muligheter i Windows XP til å forandre på partisjons-størrelser.

Uansett
du utføre endringene ved hjelp av bootdiskettene til PM hvis minst 1 av partisjonene som det innebærer endring på inneholder operativsystemet du kjører.

Lag diskettene med PM og gjør endringene... Det skal fungere.


[ Denne Melding var redigert av: borre på 2001-11-18 23:32 ]


 

utføre endringene med hjelp av bootdiskettene?? tull.. Bare å gjør det i Windows. Operasjonen blir likevel ikke utført før maskinen starter opp neste gang.

Lenke til kommentar

Quote:


utføre endringene med hjelp av bootdiskettene?? tull.. Bare å gjør det i Windows. Operasjonen blir likevel ikke utført før maskinen starter opp neste gang.


 

Meget mulig at det fungerer til deg. Har prøvd både PM 5 og 7 i Windows 98, 2000 og XP uten at PM har klart å utføre partisjoneringen ved restart.

Og da er neste skritt å bruke bootdiskettenen.

Heldiggris du sikkert... :wink:

Lenke til kommentar

OBS-OBS-OBS..

Forsiktig, før du begynner å repartisjonere...

hadde jeg vært deg hadde jeg tatt backup av all data på disken før jeg partisjonerer...Jeg gjorde den tabben og tok IKKE backup..Har en 40 gig 60GXP som jeg bruker som "lagerplass", skulle lage en system partisjon på 3 gig, og installere XP på den.. Part.Magiq 7.0 låste seg mitt under prosessen, mista 20 gig med dvdrip-divx, som jeg har lasta ned på en dårlig UPC kabel..Fy f@@n...Som jeg gremmer meg... Det endte opp med at jeg måtte slette hele suppa og installere disken på nytt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...