Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor ADSL + LAN


Anbefalte innlegg

Jeg har en eldgammel pc med win98 (ikke win98 SE) og en win xp pc som er koblet sammen i nettverk med en switch. Den gamle win98 pc'en står for øyeblikket koblet opp med Telenor ADSL. Hvordan kan jeg også få win xp pc'en på internett?

 

Har søkt litt på forumet her og lest man kan bruke internet conection sharing (http://www.annoyances.org/exec/show/ics). Men har også lest at ICS ikke funker på win98 så sant man ikke har win98 SE.

 

Men jeg har hørt det er mulig å installere RASPPPoE på win98 maskinen, og ved hjelp av den få til en eller annen form for ICS? Og hvor får man lastet ned RASPPPoE?

 

Alle tips & triks tas mot med takk :D

Endret av Pompiuses
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
www.raspppoe.tk

 

der ligger den

er det et gammelt modem ( før mars 2004 )

du har ?

 

ADSL modemet er fra før mars 2004 ja. Fungerer nesten som en god gammel dial up linje ved at man må koble seg på ved å legge inn brukernavn/passord.

 

Bare så jeg har det på det rene: raspppoe muliggjør ICS på pc'er som ikke har det fra før?

Endret av Pompiuses
Lenke til kommentar
Er det et Thomson Speedtouch modem 510? I såfall kan firmware oppgraderes og med konfig fil fra Telenor, så er den en router hvor du kan legge inn oppkobling på Speedtouchen.

Letteste for alle parter, kjøp en router.

Kan få kjøpe min :p

200,- inkl. frakt 3com router m/ 4 porter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...