Burk Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 I dag merket jeg plutselig at DC++ ikke virket i active mode men bare i passive. Jeg hadde tenkt å prøve å åpne portene på nytt da jeg oppdaget at Run-> telnet 10.0.0.1 ikke virket. Det kom bare opp et helt svart telnet-vindu. Kan det være fordi noen tok en kabel ut av switchen eller routeren (vet ikke hvilken det var) og satte den inn igjen?? På forhånd takk.
Mythos Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 På mitt system får jeg det symptomet du nevner hvis ikke maskinen jeg sitter på har IP 10.0.0.2. Det er kun 10.0.0.2 maskinen som kan aksessere routeren. Jeg har Cisco 677i fra NGT.
Musty Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 hvis du har åpnet portene en gang før er det lite sannsynlig at de er blitt stengt.. har du fått ny ip av ngt? har du satt den inn i active feltet i Dc++?
Burk Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Jeg har jo alltid vært 10.0.0.3 og det har alltid virket (helt til nå) og ja, jeg har prøvd å legge inn riktig ip i active-feltet. Jeg har til og med oppdatert BCDC (en versjon av DC++)
tbend Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Active funket ikke her heller i morrest. Hadde fått ny ip fra telenor Så da var det bare å mekke på routern klokka 06:05 i morrest
Burk Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Jeg tror jeg kanskje har funnet litt av problemet. PCn har ikke lenger en statisk lokal ip (feks 10.0.0.3). Hva skal jeg skrive når jeg prøver å stille inn dette? Det ligger på control panel-> network connections-> local area connections-> properties-> tcp/ip(velge på listen)-> properties
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå