Gå til innhold

N64 emulator, kontroller


Anbefalte innlegg

Hei!

 

(Beklager hvis dette er feilpostet) :blush:

 

Har nå installert en N64 emulator og ting fungerer fint, gode greier. MEN, jeg har ikke noe å styre med, altså ingen kontroller. Gikk så på loftet og fant frem en god gammel N64 kontroller, finnes det noen mulighet for å koble denne til datamaskinen, en form for transformator? Noe USB greier kanskje? Jaja, ikke vet jeg, men har noen av dere peiling, plz si ifra, hadde satt UTROLIG stor pris på det :thumbup:

 

*Mimre tilbake på de gamle klassikerne, hehe.*

 

- Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne har jeg. Den er for PS2-pad og N64-pad. Vel å merke bare den ene om gangen!

 

Jeg kjøpte den herfra, men ser at de er utsolgt nå.

 

Kommer under fortollingsgrensen (jaja, moms-grensen da), og koster deg bare produktet + porto.

Siden de er utsolgt, hva om jeg bare kjøper den her?

 

Grei sjappe det? Hørt noe positivt / negativt. Leveringstid, peiling på det?

 

Eller evt, kan den kjøpes i noen butikk, eller en lignende tranformator?

 

Anyone?

Lenke til kommentar

Joda, har hørt en del skryt om Lik-sang her på forumet, du trenger nok ikke bekymre deg om det.

 

Jeg fant den først hos Jandaman.com, og kjøpte den derfor der (for lenge siden.. halvannet år eller noe?). Skulle jeg bestilt nå, hadde jeg nok gjort det fra Lik-sang.

 

 

Edit: Lik-sang har Europareklame på den produktsiden..

USB Converter (for PS/PS2 & N64 Joypads) in stock at Lik Sang Europe

 

Most products ship within 24 hours

Top-Notch Guarantee - No questions asked!

Cash On Delivery or card payments

 

Lik Sang Europe Price: EUR 18.95

Usually ships within 24 hours

Altså kjapp levering :)

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
Joda, har hørt en del skryt om Lik-sang her på forumet, du trenger nok ikke bekymre deg om det.

 

Jeg fant den først hos Jandaman.com, og kjøpte den derfor der (for lenge siden.. halvannet år eller noe?). Skulle jeg bestilt nå, hadde jeg nok gjort det fra Lik-sang.

 

 

Edit: Lik-sang har Europareklame på den produktsiden..

USB Converter (for PS/PS2 & N64 Joypads) in stock at Lik Sang Europe

 

Most products ship within 24 hours

Top-Notch Guarantee - No questions asked!

Cash On Delivery or card payments

 

Lik Sang Europe Price: EUR 18.95

Usually ships within 24 hours

Altså kjapp levering :)

OK. takk... :thumbup:

 

 

*bestille

Lenke til kommentar

er faktisk ulovlig å ha roms på harddisken, uansett hvor lenge det er. 24 timer er bare noe bullshit "de" sier. Det er faktisk også ulovlig å laste ned roms selv om du har orginalspillet det er snakk om. Så har du ocarina of time på loftet, må du føre over fra din kassett til pcen for at det skal være lovlig. :roll:

Lenke til kommentar

Hjelp.

 

Synes selv at lik-sang.com ser flottings ut, men det å betale med kredit kort...njau..

 

Finnes det noe sted dette kan gjøres med postoppkrav? Evt å kjøpe i en butikk? (Spaceworld osv, trodde ikke dem hadde der?)

 

(Også: Helst med støtte for BÅDE N64 og PS1/PS2 kontroller)

 

Takker for all hjelp :thumbup:

Endret av Stian89
Lenke til kommentar

Du kommer ikke unna å betale med kort fra utenlandske butikker, postoppkrav funker heller dårlig til slikt.

Men er sikkert noen norske butikker evt. privatpersoner som selger noe lignende. Bare ikke regn med butikker ala spaceworld og elkjøp har slike ting til salgs.

 

Faktisk så kjøpte jeg en enkel N64 usb interface fra denne karen for veldig lenge siden.

Lenke til kommentar
er faktisk ulovlig å ha roms på harddisken, uansett hvor lenge det er. 24 timer er bare noe bullshit "de" sier. Det er faktisk også ulovlig å laste ned roms selv om du har orginalspillet det er snakk om. Så har du ocarina of time på loftet, må du føre over fra din kassett til pcen for at det skal være lovlig. :roll:

I følge lov har du rett til å eie en kopi av et elektronisk produkt du har (musikk, film, spill). Siden det ikke er verdagslig å eie noen form for overfører fra konsoll til PC, er det fult lovlig å laste ned ROMs fra nette, vis du eier originalen.

 

Men, så skal sant sies, hvor ofte hører du om raid på en stakkars nerd som lasta ned Ocarina of time uten å eie spillet?

 

OT:

 

Har leita etter en slik sak selv, men har ikke funnet noe norsk forretning som kunne selge meg dette.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 år senere...

Er det greit at jeg tar opp denne tråden igjen eller? :ermm:

Jeg har virkelig lyst på en sånn ting så du kan bruke en N64 på Project 64.

Problemet er at mamma og pappa ikke har Visa eller noen som helst form for kredittkort.

Derfor trenger jeg å betale det gjennom bank.

Kan noen være så snille å finne en norsk butikk som du ikke trenger å betale med kreddittkort for varene? :dontgetit:

 

EDIT: Bare glem det, fikk låne Visa kortet til onkelen min og kjøpte en Adaptoid fra http://www.ztnetstore.com/product_info.php...6d2466e85bdb635

Den virker helt konge med Project64 og diverse spill :thumbup:

(36$=222 NOK, måtte betale toll siden det var over 200 kr)

Endret av BjornarR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...