Gå til innhold

Programvare for Pinnacle PCTV PRO


ruten

Anbefalte innlegg

Har fått lånt meg ett Pinnacle PCTV PRO TV-kort :cool: , men har ikke fått programvaren for dette kortet... Kan noen hjelpe meg med å velge programvare (shareware, freeware) som dekker følgende områder: TV-titting, opptak fra TV, opptak av gamle analoge videoer, time-shifting

Er det noen programpakker som er mulig å kjøpe som dekker alt dette?? Har vært inne på http://www.tv-cards.com/apps.php og sjekket mulighetene der, en savner de komplette pakkene som kan gjøre "alt".

 

Noen som kan hjelpe en stakkars?? :(

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor finner jeg så denne softwaren på pinnacle sine hjemmesider? jeg finner bare update'er og andre hjelpemidler... :(

PCTV Pro Driver

 

 

PCTV 5.5 Web Updater er full driver, men vil ikke gi støtte for "timeshift" og opptak i DVD kvalitet dersom du ikke har orginal driver installert fra før. (Gjort slik for at de som har kjøpt PCTV Rave ikke skal få dette gratis)

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Personlig bruker jeg for tiden ATIs TV software som er gratis dersom du har ATI skjermkort. Har samme TV-kort som deg, så ATI sin TV sak er ikke bundet til AIW kortene. Ellers har jeg oggpå brukt POWERVCR i en lengre periode, noe som også fungerer veldig bra.

 

En viktig årsak til å ikke bruke Pinnacle sin egen software er at den er dårlig og det ligger nok kun updates på deres hjemmeside. Install saken skal ligge på en CD som fulgte med kortet, dersom du har mistet denne er det uansett ikke noe stort tap da den originale softwaren er dårlig.. Særlig er formatet denne softwaren tar opp filmer i helt rar, meget spesiell codec som folk vanligvis ikke har.

Lenke til kommentar
Særlig er formatet denne softwaren tar opp filmer i helt rar, meget spesiell codec som folk vanligvis ikke har.

Egentlig ikke. Du kan ta opp video i MS Video, DivX, DV, MPEG1 og MPEG2.

Tror det var Mpeg1 codecen i programmet som var spesiell, mulig de har fikset dette senere.. Den var ikke kompatibel med de jeg hadde på den bærbare og diverse andre maskiner jeg prøvde disse filmene på. Dog er det ikke verre enn å laste ned riktig codec, men likevel ett unødvendig problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...