aaandy Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Heisann ! Sitter her og prøver å finne ut hvordan jeg skal få "låst"/passordbeskytte en partisjon som jeg vil bruke til å legge data som ikke alle brukere av pc`n har tilgang til.... Hvordan gjør jeg det ?, eller er det andre måter å beskytte filene på.. Mvh: aaandy Ps ! Virker til å være et bra forum dette her, stor takk til de som deler sin viten med "oss andre dødelige"...
VinterUlv Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Da må partisjonen være i NTFS format og ikke FAT. Da har du muligheten til å sette slike restriksjoner - men du må ha admin rettigheter for å styre dette selvfølgelig.
arokh Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Tror nok du angriper dette på feil måte ja. Det enkleste for deg vil være å kryptere filene dine med f.eks PGP. Google litt på det, er ikke så vanskelig å sette seg inn i. En annen måte er å bruke NTFS på partisjonen, og deretter sette rettighetene slik at bare du kan aksessere filene.
aaandy Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Ja, partisjonen er formatert til Ntfs, finnes det noen guider om dette noen plass ? Takker for vanvittig raske svar.. aaandy
aaandy Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Eventuellt, rett og slett lage en Mappe, og "låse" den på en eller annen måte, men trenger hjelp til dette og jeg.... Ikke akkurat en dataguru nei.. aaandy
bazxlckjv aeoif34wedjifoxj Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Du høyreklikker på mappen eller partisjonen og velger 'Deling og sikkerhet'. Men du må ha deaktivert 'enkel fildeling' i mappealternativer først.
aaandy Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 (endret) Ja, men det jeg er på jakt etter er et "passord" eller lignende, siden alle bruker samme "brukerkonto".. Eller lar dette seg ikke gjøre ? aaandy Endret 28. februar 2005 av aaandy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå