Gå til innhold

Temp program bruker du ?


-Pondus-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen programmer er best ! Kjøp deg termometer

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CT1U

___

EDIT: selv om folk hevder at MBM 5 eller Pc Probe viser riktig uansett hva du sier, så blir du overasket hvor feil temperaturen er når du har termometer ;)

I know,men hvor legger man sensoren på AMD 64? Kommer jo ikke INNTIL prosessoren på de som på AMD Barton etc. :hmm:

Lenke til kommentar

min probe på amd xp 2400+ på ett msi kt4v

den viser 49 idle åp vifa på laveste nivå.

jeg kjøler med vannkjøling.

dette er ved mBm å everst home.

 

mistenker at den viser litt for mye? den kommer godt oppi 53 osv nor jeg spiller..

 

jeg liksom sett på alle slike "ute\inne" thermometer men ingen har slik probe så dere andre har, di dere bruker har en tynn probe som kan lett festes til cpu men disse andre thermometrne har en stor runt dings som skal henge ute

Lenke til kommentar
Hvilket program bruker folket til å vise CPU og NB temp? Hvilket er best?  :hmm:  ;)

Speedfan bruker jeg, alle disse programmene henter temperaturen fra BIOS dvs. at er temperaturen i BIOS korrupt er temperaturen i Speedfan e.l også det.

De er jo supre til ca. avlesning i windows. ;)

Trodde BIOS henter temperaturen fra sensorene på hovedkortet/i prosessoren, og at det samme gjør programmene. Temperaturene Windows-programmene viser blir vel ikke hentet fra BIOS'en?

Lenke til kommentar
Hvilket program bruker folket til å vise CPU og NB temp? Hvilket er best?  :hmm:  ;)

Speedfan bruker jeg, alle disse programmene henter temperaturen fra BIOS dvs. at er temperaturen i BIOS korrupt er temperaturen i Speedfan e.l også det.

De er jo supre til ca. avlesning i windows. ;)

Trodde BIOS henter temperaturen fra sensorene på hovedkortet/i prosessoren, og at det samme gjør programmene. Temperaturene Windows-programmene viser blir vel ikke hentet fra BIOS'en?

Ja, AsusProbe gjør det. Sikkert også Everest.

 

Ca. avlesning? :hmm: 10 grader forskjell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...