RolfOve Skrevet 27. februar 2005 Skrevet 27. februar 2005 (endret) Jeg kjøpte nettopp et MSI Neo2 Platinum hovedkort. Kortet skulle ha innebygd viftestyring, men jeg måtte selvsagt ha Windows installert for å ta i bruk dette. Nå har jeg imidlertid installert lm_sensors og fancontrol. Er det meningen at disse programene kan gjøre sammen nytten? Sett at jeg hadde installert Windows for å få nedjustert viftene og så bootet i Linux, ville kortet kontrollert viftene da? Det er en egen chip på hovedkortet som skal gjøre dette. Til sammenligning har Abit Uguru, men viftene kunne stilles i BIOS og ble litt forarget når jeg oppdaget at det ikke var tilfelle på MSI-kortet. Edit: Jeg har fått bekreftet av en annen på forumet at dette lar seg gjøre. For å få fancontrol til å virke, må jeg først konfigurere lm_sensors? Jeg kunne tenkt meg en konfigureringsfil for nettopp mitt hovedkort fordi jeg har lite lyst til å konfigurere lm_sensors selv. Når dette så er gjort, hvordan bruker jeg fancontrol? Det beste hadde selvsagt å få et uoffesielt MSI program til dette. Men har ikke funnet noe. Endret 27. februar 2005 av RolfOve
RolfOve Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 ...Sett at jeg hadde installert Windows for å få nedjustert viftene...Edit: Jeg har fått bekreftet av en annen på forumet at dette lar seg gjøre. Nå hadde en Windows Live-CD vært ypperlig
Spragleknas Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Du kan sette temp range i BIOS... Har selv kvittet meg med chipsett vifta btw, noe som anbefales! Ellers: 4000 poster!
RolfOve Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Du kan sette temp range i BIOS... Ikke northbridge viften vel? Trodde det kun var CPU, men da sjekker jeg ved neste reboot.
Spragleknas Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 (endret) Seriøst man, bytt ut chipsett vifta (og ikke kall det NB, da nF3 ikke har NB ) http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=2228 Endret 28. februar 2005 av Okay
Spragleknas Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 Lagger et nytt inlegg for å si at du burde spøre/prøve litt på dette forumet
Gronz Skrevet 28. februar 2005 Skrevet 28. februar 2005 ...Sett at jeg hadde installert Windows for å få nedjustert viftene...Edit: Jeg har fått bekreftet av en annen på forumet at dette lar seg gjøre. Nå hadde en Windows Live-CD vært ypperlig http://www.nu2.nu/pebuilder/
RolfOve Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Skrevet 28. februar 2005 Jeg kunne gjerne brukt den passive kjøleren. Problemet er bare at den kommer i konflikt med AGP-porten. Jeg har nå kommet inn i Linux og endret instillingene der, men når jeg booter i Linux forsvinner instillingene. Noen som vet om en workaround. Takker for hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå