Gå til innhold

PCen starter ikke etter viftebytte!


ALLAH

Anbefalte innlegg

Hei! Innstallerte en Zalman 7000B-Cu på min AMD64 3500+ idag..

 

Bruker MSI K8N neo2 som hovedkort... etter å ha koblet til alt å litt mer, får jeg ikke bootet pc.. alt starter men har 4 røde lys på led indikatoren, å kommer ingen vei i og med skjermen er svart ;)

 

har eg tatt knekken på cpu? evt hvordan? var uhyrlig forsiktig..

 

takker for alle råd å tips. ;)

 

 

Lseth :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs om vifta på den nye kjøleren går for sakte. du får enable den instillingen i bios. Noen hovedkort har den funksjone det for å forhindre at cpu skal brende opp hvis vifta til cpu skal stoppe. En bios oppdatering kan også hjelpe på dette problemet.

Endret av Fixer'n
Lenke til kommentar

Eg har og tenkt på det med saktegående vifte etc... Prøvde å koble ut aksleratoren som fulgte med.. å heller koble direkte på strømforsyning. noe som ikke hjalp.. det å opgradere bios uten at pc starter, kan være vanskelig ;)

 

 

Menne takker for råd.. Neste jeg skal prøve nå er å bytte tilbake til den gamle vifta. brekte jo av ei stålplate som var på hovedkortet til den andre cpuvifta.. men ser ikke koss det kan ha ødelagt noe..

 

Har og fått noen råd om kanskje rammen har noe å sei? men ser ikke noe feil der.. har og prøvd å byttet slots!

 

Som sagt, har ett MSI K8N NEO2 PLatinum socket 939

Lenke til kommentar

Hehe.. er bare enn plate bak på hovedkortet til å holde den vifta som følger med cpuen fast ;)

 

 

Har prøvd det meste av ram problemer etc...

 

det eneste som faller meg inn som ett problem nå, er at socketen til cpu ble ødelagt. Vifta var litt "vAnskelig" å få av pga pastaen hadde fungert som en lim ;)

 

Dermed hang cpu igjen med cooleren ved avtak..

 

Kan dette ha noe å sei?

Lenke til kommentar

Det kommer frem mer og mer etterhvert her ja :p

 

Akkurat det samme skjedde med meg en gang eg skulle ta av kjøleren og rengjøre den. Eg fikk satt i CPU uten problemer, så det kan gå bra.

 

Etter den gangen bruker eg å vrikke litt på kjøleren før eg tar den vekk.

 

Men det virker som om du har herpa CPU ja :hrm:

Lenke til kommentar

Hehe.. viste seg (takk gud) å vær hovedkortet som tok knekken etter jeg fjernet Bakplaten til BOXED vifta.. kom visst ei lita skrapa som mest sannsynlig har ført til kortsluttning av hele socketen..

 

menmen.. nå har eg fått opp nytt hovedkort (samme type) å alt fungerer tipp topp..

 

 

Takker for alle råd å ideer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...