Gå til innhold

Konvertering fra ext3 til ReiserFS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Leste at så mange anbefalte ReiseFS og leste også en test om det filsystemet at det var raskere enn ext3. Noen som vet om jeg blir å få en merkbar ytelsesforskjell hvis jeg omformaterer til ReiserFS ?

Tviler på at du får merkbart bedre ytelse, det skulle vel uansett den testen ha gitt svar på.

 

Å konvertere er ikke mer vanskelig enn å ta en full backup av partisjonen du skal konvertere og deretter formatere + gjenopprette backupen. Det er ikke ofte man gjenoppretter fra backup så da får man litt erfaring med det óg.

 

Du tar vel backup? ;)

Lenke til kommentar
Leste at så mange anbefalte ReiseFS og leste også en test om det filsystemet at det var raskere enn ext3. Noen som vet om jeg blir å få en merkbar ytelsesforskjell hvis jeg omformaterer til ReiserFS ?

Tviler på at du får merkbart bedre ytelse, det skulle vel uansett den testen ha gitt svar på.

 

Å konvertere er ikke mer vanskelig enn å ta en full backup av partisjonen du skal konvertere og deretter formatere + gjenopprette backupen. Det er ikke ofte man gjenoppretter fra backup så da får man litt erfaring med det óg.

 

Du tar vel backup? ;)

tar ikke og har aldri tatt ... backup

 

 

Når man har 350GB med data så koster det litt ekstra å ha backup av alt det... Doble sett med HDer..

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Leste at så mange anbefalte ReiseFS og leste også en test om det filsystemet at det var raskere enn ext3. Noen som vet om jeg blir å få en merkbar ytelsesforskjell hvis jeg omformaterer til ReiserFS ?

Tviler på at du får merkbart bedre ytelse, det skulle vel uansett den testen ha gitt svar på.

 

Å konvertere er ikke mer vanskelig enn å ta en full backup av partisjonen du skal konvertere og deretter formatere + gjenopprette backupen. Det er ikke ofte man gjenoppretter fra backup så da får man litt erfaring med det óg.

 

Du tar vel backup? ;)

tar ikke og har aldri tatt ... backup

 

 

Når man har 350GB med data så koster det litt ekstra å ha backup av alt det... Doble sett med HDer..

Jeg vet ikke hvordan du har fordelt den plassen, men jeg regner med at de 350 gigabytene er spent over flere partisjoner. Da skulle det være en overkommelig oppgave å flytte data mellom partisjonene mens du formaterer dem èn etter èn (og fikser på fstab).

 

Du nevner ikke bruksområde, men for meg vil det være rimelig å anta at mesteparten av plassen blir brukt til "backup", i den forstand at du har mange store og endel små filer som du henter frem èn etter èn (typisk filmer og annen programvare man laster ned). Hvis det er tilfellet er det ikke verdt bryet å endre til ReiserFS, med mindre du leser fra samtlige av filene veldig ofte. Den eneste gode argumentet, som jeg kan se, er at ResierFS visstnok er bedre til å håndtere skader på filsystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...