Gå til innhold

Spm om å fjerne programvare, installert fra source


Errae

Anbefalte innlegg

Installerte Kismet i går, men fikk det ikke til å fungere som jeg ville. Har nå funnet rpm på Kismet og håper den vil fugnere bedre.

 

Men når jeg skriveer make unistall, får jeg beskjed om at uninstall ikke er et valg. Hvordan fjerner jeg programmet ? bare å søke etter kismet og slette alt som vises ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Installerte Kismet i går, men fikk det ikke til å fungere som jeg ville. Har nå funnet rpm på Kismet og håper den vil fugnere bedre.

 

Men når jeg skriveer make unistall, får jeg beskjed om at uninstall ikke er et valg. Hvordan fjerner jeg programmet ? bare å søke etter kismet og slette alt som vises ?

Å slette mappen hvor det ble installert inn i skulle vel gjøre susen...

Lenke til kommentar

DJViking: Ja, det er kjempelurt å slette /usr...

 

Errae: Hvis du fortsatt har kildekoden du bygde fra, kan du prøve en make uninstall. Hvis ikke, må du ut og luke. Dette er en av grunnen til at vi har (og bruker) pakkebehandlere.

Tips for luking: Installer kismet på nytt, men fortell configure at du vil bruke en eller annen katalog i hjemmet ditt som topp-katalog. Dermed installeres alt i en katalogstrutkur under den, og du kan observere situasjonen, slik at du kan slette de tilsvarende filene i systemet ditt.

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Av og til er det make deinstall og.

 

I Slackware har eg eit kjempefint verktøy som heiter checkinstall. Når eg installerar ting frå source, vert det laga ein pakke av programmet (tgz-pakke, kan samanliknast med rpm). Om eg vil slette det, berre slettar eg pakken.

 

Trur checkinstall er tilgjengeleg for fleire distroar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...