Gå til innhold

BW pumpa tatt kvelden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere som har pumper som har sluttet å fungere etter x tid, dvs. ikke slike som er deffekt levert el.l, kan dere svare på følgende spørsmål:

 

Når dere startet systemet første gangen, var det tilstrekkelig vann i systemet så pumpen ikke pumpet luft?

 

Har dere den koblet på noen form for viftekontroller eller har dere på noen måte regulert spenningen? Sjekket at alt av eventuelle automatiske viftekontrollere er avslått på hovedkort, osv?

 

Har dere koblet på noe ekstra på systemet, f.eks GPU-blokk, harddisk-blokk, osv.

 

Hvilken rekkefølge har dere brukt på systemet? (Radiator->pumpe->CPU / Radiator->CPU->Pumpe)

 

Hvor mye vann kjørte dere anlegget med? Fullt? Rett over low?

 

 

(Jeg har den 2200rpm-pumpen og er selfølgelig redd for at den kan ryke når som helst. Må finne ut av hva som kan være årsaken til at pumpene driver og ryker)

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Dere som har pumper som har sluttet å fungere etter x tid, dvs. ikke slike som er deffekt levert el.l, kan dere svare på følgende spørsmål:

 

Når dere startet systemet første gangen, var det tilstrekkelig vann i systemet så pumpen ikke pumpet luft?

 

Har dere den koblet på noen form for viftekontroller eller har dere på noen måte regulert spenningen? Sjekket at alt av eventuelle automatiske viftekontrollere er avslått på hovedkort, osv?

 

Har dere koblet på noe ekstra på systemet, f.eks GPU-blokk, harddisk-blokk, osv.

 

Hvilken rekkefølge har dere brukt på systemet? (Radiator->pumpe->CPU / Radiator->CPU->Pumpe)

 

Hvor mye vann kjørte dere anlegget med? Fullt? Rett over low?

 

 

(Jeg har den 2200rpm-pumpen og er selfølgelig redd for at den kan ryke når som helst. Må finne ut av hva som kan være årsaken til at pumpene driver og ryker)

1. Fylte opp med vann før jeg startet pcen og lot det renne igjennom systemet og hadde lokket på pumpen åpen slik at alt luft kom ut og ikke ble i pumpen.

 

2. Ingen viftekontroller på eller spenings regulerende sak.

Alt gikk på fult.

 

3. Bare koblet på gpu kjøler, men det har ikke noe med saken å gjøre.

 

4. Pumpe - Radiator - gpu - cpu - pumpe

skjermkortet mitt ble for varmt, måtte kjøle det ned først.

 

5. Fullt vann her

 

Saken er at 2200rpm pumper ikke er solide, enten er du heldig og har den i et par år eller så ryker den snart. Årsaken er uvist, med mindre du fikler med den for ofte.

Lenke til kommentar

1: hadde vann på før jeg startet systemet og etterfylte før det var pumpet ut i systemet

 

2: den er koblet rett på psu'en

 

3: er ikke noe ekstra på systemet

 

4: Pumpe --> CPU blokk --> Radiator --> Pumpe

 

5: bruker ikke den ekstra tanken, men systemet er så fullt at det bare er en liten luftboble i toppen (pumpen står rett)

 

 

ALLE jeg kjenner som har kjøpt det systemet har måtte byttet pumper..

og alle kan ikke være brukerfeil

Lenke til kommentar

Da var det enda en BW pumpe som tok kvelden.

 

Takket være overheat protection slapp CPU'en unna, men CPU blokka var glovarm! Det var luft i slangen til/fra CPU blokk på grunn av varmen.

 

Pumpa rakk å leve i omtrent 2 måneder tror jeg.

 

Blir vel bare å sende pumpa til psdata igjen da...

Lenke til kommentar

Kunne gjerne tenkt meg til at noen som ikke gidder å sende den døde pumpen tilbake prøver å åpne den og se hva som egentlig har skjedd. Det kan jo være noe som er enkelt å fikse, f.eks en ledning som er ramlet ut. Kan jo være noe så enkelt som at ledningen ut har vært for stram, slik at en plugg over tid har ramlet ut.

Lenke til kommentar

Det spørs vel om det har noen hensikt?

Pumpa er jo integrert i den forseglede tanken, som da må sprettes / ødelegges for å gi adkomst til pumpa.

Og om man til slutt skulle finne en feil, (i elektronikken i pumpa), så blir vil den sannsynligvis ikke bli så enkel å reparere.

Lenke til kommentar

Fikk blåskjerm og maskinen rebootet, gikk inn i bios og sjekket cpu-temp, 85grader!! :( Og pumpen er død, 1 dag etter at jeg monterte den (med silikontopp). Jeg har montert gpu-kjøleren også, så jeg kan ikke gå tilbake til vifte (gpuviftefestene ble ødelagt når jeg demonterte den. Så nå moddet jeg en gammel akvariepumpe på, den får duge frem til psdata sender meg en ny, og siden det er pinse nå tar vel det 2 uker.

 

Fikk settet på fredag (13.) og bestilte på julaften i fjor... (gpu-blokken la jeg til i ordren i januar en gang)

 

Edit: kanskje thermaltake skulle ha brukt litt mer penger på pumpen og litt mindre på dioder og uv slanger....

 

Må være kjipt for PSdata som må ta alle returene fordi Tt lager skrot!

Endret av A.Dent
Lenke til kommentar

er virkelig BW settet så dårlig?, eller pumpa ivertfall. har selv settet som står og går (håper jeg) 24/7. er hjemme nå, og pcn står og går på hybelen. Er det noe fare for at hele pcn er oppbrendt når jeg kommer tilbake, i tilfelle hele huset brendt ned? :ohmy::p

Lenke til kommentar

Så "gæli" går det nok ikke.

Men, man får stort sett hva man betaler for. Ettersom dette settet er såpass billig, må man dessverre regne med at kvaliteten på komponentene neppe tilhører toppskjiktet. I forhold til antall solgte enheter, så er vel feilmarginen kanskje ikke så stor for pumpene´s del, men likevel....

Jeg ville uansett kvalitet, aldri gått fra maskinen igang. Det er jo andre komponenter som kan svikte også! År om annet kan man jo lese om PSU som tar fyr, bare som et eksempel.

Ikke for å skremme livskiten ut av deg, men vær uansett for siktig med å gå fra "elektriske installasjoner" i drift.

Lenke til kommentar
Det spørs vel om det har noen hensikt?

Pumpa er jo integrert i den forseglede tanken, som da må sprettes / ødelegges for å gi adkomst til pumpa.

Og om man til slutt skulle finne en feil, (i elektronikken i pumpa), så blir vil den sannsynligvis ikke bli så enkel å reparere.

Tror ikke det er noe problem, men man kan jo trenge en del silokon når/hvis man skal sette den isammen igjen.

Lenke til kommentar
Når dere startet systemet første gangen, var det tilstrekkelig vann i systemet så pumpen ikke pumpet luft?

 

Har dere den koblet på noen form for viftekontroller eller har dere på noen måte regulert spenningen? Sjekket at alt av eventuelle automatiske viftekontrollere er avslått på hovedkort, osv?

 

Har dere koblet på noe ekstra på systemet, f.eks GPU-blokk, harddisk-blokk, osv.

 

Hvilken rekkefølge har dere brukt på systemet? (Radiator->pumpe->CPU / Radiator->CPU->Pumpe)

 

Hvor mye vann kjørte dere anlegget med? Fullt? Rett over low?

Rapporterer om nok en herpet BW-pumpe. Holdt i 14 dager. 2200-pumpe med silikonpropp.

 

1. Var veldig obs på dette når jeg fylte systemet. Pumpa har ikke gått ett sekund med luft. Luftbobler underveis i utluftingen er vanskelig å kontrollere men tror ikke det har vært noe problem.

 

2. Koblet til ujustert hovedkortkontakt. Testet rett på strømforsyningen etter krasj, no go da heller.

 

3. Ingen ekstra enheter.

 

4. Pumpe -> radiator -> CPU -> pumpe

 

5. Vannet sto ca en centimeter over low merket. Dvs en cm luft under lokket.

 

Wish

Endret av WishYou
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...