Gå til innhold

DVD-brenner og HD på samme kabel


runnis

Anbefalte innlegg

Jeg har satt en NEC dvd brenner på samme ide kabel som en WD disk, og brukt en 80 pins ide-kabel (eller hva det heter, den kabelen med mest ledinger i). Brenneren fungerer ikke, den stopper på lead in/lead out i begynnelsen av brenningen. Alt fungerte bra med den andre IDE-kabelen jeg hadde (den med færre ledinger), men da hadde jeg en dvd-rom sammen på kabelen.

 

Burde det ikke fungere med en disk og en brenner på samme 80-pins IDE-kabel? Er koblet på den IDE1 på hovedkortet (IDE0 er den første).

 

Noen som vet?? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD og dvd-brenner på samme 80pin kabel fungerer finfint hos meg...

Så lenge du har en hd på kabelen bør den nok helst være 80 pin ja, men dette har ingen betydning for dvd-brenneren...

 

Det kan jo være at dvd-r'ene du bruker sammen me din NEC ikke er helt av beste sort...

Kanskje du burde prøve å oppdatere driver/firmware til brenneren...

Lenke til kommentar

80 pin er konstruert for litt større hastighet som er ved ATA 100 og oppover. Når du setter en brenner på IDE kanalen vil hastigheten settes på denne kanalen til ATA 33. Man vil uansett få redusert overføringshastighet til HDen.

Ikke bruk for er vel muligens en overdrivelse, men gør ihverfall ikke noe fra eller til hastighets messig.

 

Arne M

Lenke til kommentar
80 pin er konstruert for litt større hastighet som er ved ATA 100 og oppover. Når du setter en brenner på IDE kanalen vil hastigheten settes på denne kanalen til ATA 33. Man vil uansett få redusert overføringshastighet til HDen.

Ikke bruk for er vel muligens en overdrivelse, men gør ihverfall ikke noe fra eller til hastighets messig.

Arne M

Trudde vi var ferdig med denne begrensingen på IDE kanalene ? Takk gud for SATA : )...... Jeg bruker kun en HD per kanal , Og på brenner PC`en min har jeg DvD Brenner/Cd Brenner / DvD rom også på vær sin IDE kanal.

Mens på de andre PC`ene bruker jeg Brenner og leser på samme kanal... ( men jeg liker det ikke : )

Lenke til kommentar
80 pin er konstruert for litt større hastighet som er ved ATA 100 og oppover. Når du setter en brenner på IDE kanalen vil hastigheten settes på denne kanalen til ATA 33. Man vil uansett få redusert overføringshastighet til HDen.

Ikke bruk for er vel muligens en overdrivelse, men gør ihverfall ikke noe fra eller til hastighets messig.

 

Arne M

Derfor var den ene disken så innmari treg altså..det må være den som står sammen med brenneren. da blir det pci kort med eksta ide kontaker på meg. sånn fremtidsmessig, finnes det slike kort som også har satakontakter?

 

Takk for alle svar!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hm, det kortet var jo litt dyrt..da tror jeg jaggu jeg kaster 80gigabyten. 500kr for 80 giga er vel ikke billig? eller satse et billigere kort med kun ide og koble brenneren på den. så blir det to disker på ide0 og en på ide1 (siden jeg hadde tre disker)..da kan jeg jo faktisk oppgradere siden med en disk til! :yes:

Tenker jeg riktig (før jeg kjøper)? :roll:

Lenke til kommentar

Der er ikke alle eksterne IDE kontroller som er så glad i CD\DVD brennere\lesere , så det beste hadde kansje vært å koble hardisken til den. Mine 2 IDE konrollere får du ikke kjøp lenger og jeg er ikke så upp to date om hva som er den beste og biligste kontrollern til brennere.

Men hvis du sender en PM til Oc-Freak her på forume så har han garantert et svar på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...