Gå til innhold

Windows grensesnitt....


Anbefalte innlegg

Er det noen der ute som vet om et nettsted som forklarer hvordan jeg kan lage enkle programmer med et Windows grensesnitt? Jeg har foreløpig kun brukt DOS grensensittet, men nå syens jeg det begynne rå se ganske kjedelig ut :smile:

 

Setter utrolig stor pris på alle svar jeg får!

 

Mvh Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du programmere på win32 c/c++ programmeringsbasen bruker en vanligvis den C baserte SDK(Software Development Kit) eller den objektorienterte MFC(Microsoft Foundtation Classes(?)). Kan selvsagt gjøre slikt i Visual Basic greia eller lignende da, men hvis du har kommet litt inn i generell programmering og har litt C snøring så er det veldig lærerikt å programmer Windowsprogrammer under win32 C++. Søk på ord som feks

win32, programming, C++, SDK, MFC

så finner du helt sikkert kilometer med tutorials og kodesnutter. Visual Studio 6.0 C++ eller nyere er kanskje en grei løsing?(Finnes sikkert flere alternativer)

Lenke til kommentar

Jeg har drevet med Windows programmering en liten stund nå, og etter min mening er det beste er helt klart å kjøpe boken "Programming Windows" av Charles Petzold.

Den gir en veldig grundig gjennomgang av hele Win32 API (ca. 1500 sider), og forutsetter bare at du kan C syntaksen.

Den er også et fint oppslagsverktøy og går gjennom emner som FTP, lyd, metafiler, og alt som ellers har med Windows å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...