Gå til innhold

windows sier jeg har Athlon XP når jeg har Sempron

eXoTiCx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Pussig - har du sjekket i Bios at den ikke er feilklokket eller noe - Ghz-hastigheten som er oppgitt av XP er jo helt på tur i forhold til det utstyret du har.

Endret av Shimano
Skrevet (endret)

Du må gå inn i BIOS og sette FSB til 166MHz ;)

Den står mest sannsynligvis på 100MHz nå, og med 10,5 i muliplier så skulle det bli sånn ca 1.05GHz.

Endret av C4STOR
Skrevet

Sjekk at Bios kjenner igjen CPU. Hvis ikke oppdater til siste bios.

Hvis ikke Bios gjenkjenner CPU vil ikke WXP gjøre det heller. Jeg kjørere XP-M på stasjonær og den gjenkjennes ikke ergo står det Uknown CPU i WXP.

Skrevet

jeg tipper castor har mest rett, en xp1600+ går ikke på 1,04ghz, den går på 1,4ghz (har en selv)

gå i bios du og sett fsb til 166mhz så tenker jeg du får den speeden du skal ha. 166*10,5=1750mhz (avrunda) og jeg mener det er det sempron 2500+ skal gå på

for å se åssen cpu du har så anbefaler jeg cpu-z. et veldig kjekt lite prog :)

Skrevet

Når man kjøper ett nytt hovedkort, eller man kjøper en ny cpu så er det ikke alltid at dette autodetecter hverandre. Slik at man ofte må gå inn i bios å redigere på hastighetene.

Slik er det bare. dessverre

Skrevet

takk for alle svar.... men Thelle hadde rett.... har aldri rørt CPU kloken i bios.. å den sto feil..satt den opp på rett no..da stemmer det i kontrollpanel :thumbup:

Skrevet (endret)

"Hjelp, jeg kjøpte en Sempron, men i Windows står det at jeg har en Athlon XP!"

1: Sett FSB til 166 i BIOS. Sjekk også at vcore (spenning på CPU) står på 1,65v.

eller

2: Oppgrader til siste BIOS fra hovedkortprodusenten.

Vanskeligere er det ikke.

Endret av Playmofetish

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...