Gå til innhold

Blåskjerm "Starter dumping av fysisk minne"


mICr0.v

Anbefalte innlegg

Kjøpte et ASUS P4GD1 Socket 478 hovedkort på komlett med alt som hører til cpu, ram, skjermkort, harddisk osv.

 

Hadde litt problemer med å installere, men fikk det til etter litt styr.

 

Etter noen timer fant jeg ut at her var det noe galt da jeg fikk blåskjerm der det sto masse chkdisk blabla c: blabla f: error x13233050600435304,4324324.

Jeg rs'a pcn, men før den loada windows sto det Lese feil på harddisk For å restarte ctrl + alt + del

Jeg rs'a utallige ganger og resetta bios utallige ganger.

Så prøve jeg å bytte harddisk slott på hovedkortet (S-ata) 4 slotts på hovedkortet. Da funka d igjen. Etter en stund kom samme blåskjermen.

 

Etter at dette hadde skjedd mange nok ganger formaterte jeg å la inn windows på nytt, (windows 2000, eng) men fikk samme bare på engelsk.

Installerte xp igjen samme dritten.. Så skjedde det en gang i dag men når jeg rs'a og bytta slott så fikk jeg feilgrafikk på alt..

Jeg rs'a bios men samme dritt.

Jeg prøvde det meste men når jeg kobla ut harddisken ble det fint.

Jeg kobla i igjen harddisk å det klikka, jeg kobla i og ut harddisk mange ganger å til slutt ble det fint igjen. Men FORTSATT blåskjerm greia. :( hva skal jeg gjøre? hva er galt?

 

Håper alle forsto rettskrivinga. ble litt dialekt :D

Endret av mICr0.v
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm. Jeg fikk MYE blåskjerm med dumping av fysisk minne på den gammle laptopen min. Den hadde bare 256mb ram og dedikert skjermkort minne. Når jeg skulle se dvd så fikk jeg den meldingen.

 

Jeg vet ikke hvor mye ram du har osv. Men det er noe feil ett sted ved ram forbruket. Det kan være problemer med brikken(e) din(e). At det er for lite ram, eller at en eller flere er defekte.

 

Det kan jo også være hovedkortets feil. Men minerfaring tilsier at det er feil på ram'en eller for lite av det ;)

 

Håper dette kan hjelpe deg noe.

 

Mvh

Thelle

Lenke til kommentar

Da kan det være at det er noe galt med hd'n din da. Og at maskinen din ikke har nok minne til å ta seg av porblemene som hoper seg opp.

 

Siden du har to problemer så er det litt vanskelig. Det kan være de har en sammenheng, eller de kan være to helt forskjellige. Jeg vet ikke :/

Lenke til kommentar

Hadde noe liknende problem når jeg skulle innstallere Windows på en ny maskin for litt siden. Fikk harddisk feil når jeg hadde kommet litt inn i installeringa. Trælet litt og fant ut at det var no med RAM'en. Kontaktet stedet der jeg hadde kjøpt RAM og fikk beskjed om å prøve å skru opp volten. Prøvde det og jaggu hjalp det gitt!

;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...