Gå til innhold

Mhz satte seg ned automatisk:S


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg satte her og spilte så merket jeg att spillet gikk mye tregere en sisst gang jeg spilte for 20 min siden. Så gikk jeg inn på system på kontrollpanel og der stod det at det var 597 Mhz. Og den skulle vere 2190 Mhz. Så jeg tenkte jeg att jeg bare skulle stille multiplyer og FSB opp til det som jeg hadde før, men det var satt et passord på biosen.

 

Så jeg lurer på hvordan jeg kan få stillt alt opp til det normale igjen? Og hvordan jeg kan resette biosen igjen?

 

Prosessor: AMD Atholon XP 2400+

HK: ASUS A7V8X-X

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har ikke satt passord av seg selv iallefall :)

For å resette bios, så kan du enten ta ut batteriet i hovedkortet et par minutter, for så å sette det inn igjen. Eller du kan cleare CMOS ved å flytte CMOS-jumperen på hovedkortet et hakk til høyre(?), så sette den tilbake.

 

BIOSen lagres i en ROM-brikke (Read Only Memory), denne brikken trenger strøm for å kunne holde det som er lagret i biosen. Det man gjør når man flyter på CMOS-jumperen er at man kortslutter de pinnene som holder ROM med strøm.

Lenke til kommentar
Kan dette ha vert ett virus eller noe sånt?

Hehe, nei det er nok ikke det du. :!:

Hallo! Du er på et lan, hvor sansynlig er det ikke at noen har klokka ned cpu'en din, for så å sette passord på bios så du ikke kan fikse det igjen? ;)

 

 

EDIT: Anyhow, du vet jo ikke når det er gjort.. Da er det ikke sikkert de som sitter ved siden av deg har vært ved pc-en din hele tiden. Om det ikke er DE som har gjort det..

Selvom man stoler på venner, så er det lov med noen "hvite løgner" en gang i blandt, trenger ikke å miste tillitten til de selvom ;)

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...