Gå til innhold

Program som laster ned fil automatisk


Goof

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et program som kan laste ned to .pdf filer fra to forskjellige adresser og arkivere dem på PCen min automatisk hver dag. Ettersom adressen og filnavnet er den samme hver dag, må programmet automatisk endre navnet på filene nå de legges på maskinen, for å unngå overskrivning.

 

Håper noen kjenner til et program som kan hjelpe meg med dette.

 

Mvh. Jarand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg ikke kunne finne et slikt program, lagde jeg likegodt mitt eget. Programmet er inkludert med link i denne posten, og er ikke særlig vanskelig å benytte. Brukergrensesnittet skulle forklare intuitivt hvordan man benytter det, men programmet vil ikke kjøre seg selv automatisk hver dag. Dette må du dessverre manuelt legge inn selv, omtrent som sådan:

  • Gå inn i Control Panel
  • Velg dernest "Sheduled Task" og trykk "Add Sheduled Task"
  • Klikk så på "Next" og velg "Browse". Finn frem til programmet mitt (i upakket form) og trykk "Open".
  • Under "Perform this task" skal du velge "Daily". Trykk deretter "Next".
  • Her skal du spesifisere når du ønsker programmet kjørt, og hvorvidt det skal kjøres absolutt alle dager. Trykk "Next" når du er ferdig.
  • Her kan det være du blir bedt om å skrive passordet til din bruker, men som regel kommer du til neste punkt umiddelbart.
  • Sjekk for "Open advanced properties for this task when I click Finish" og trykk "Finish".
  • Legg til strengen " -e" etter stien i "Run:"; eksempelvis hadde dette blitt "K:\Mine programmer\Download\Download.exe -e" på min datamaskin.
  • Trykk avslutningsvis på "OK".

Dette skulle så få programmet "Download.exe" til å kjøres hver dag til en spesifisert tid, hvorpå programmet automatisk laster ned de filer du har lagt til. Du kan legge til filer, samt angi hvor filene skal lastes ned til, ved å dobbelklikke på programmet.

 

Jeg har inkludert en del filer i ZIP-filen, men kun EXE-filen (muligens manifest-filen attpåtil, idet den gir XP-stil i programmet) er nødvendig.

 

Last ned filen her.

 

Edit: Rettet linken.

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...